Låt oss snart slippa alla tjocka kläder!?

God kväll! Här har fredagsmyset börjat på allvar. Melvin ligger i sängen, han sover dock inte än. Får se hur natten går, ska ju försöka att inte ge någon välling. Men tyvärr så spökar tänderna, dom har på all var börjat att tränga upp nu. Och lillkillen går med fingrarna i munnen nästan hela tiden. Märkte igår att han går och "pillar" på tandköttet. Stackars liten, måste vara hemskt!? Har gnuggat lite alvedon nu till kvällen, hoppas på att det hjälper lite?!

Hela familjen hade en mysig eftermiddag på stan. Drack en chailatte på Espresso house, medans Melle åt och busade runt. Han sprang runt vid vårat bord och pratade högt =)
Sedan myste vi runt lite i butikerna. Tittade på lite kläder till Milton men det får vänta till på torsdag då jag åker till Ullared. Kommer köpa några kläder till honom, inte mycket. Har ju MASSOR efter storebror men något nytt och fint måste han ju få när han är nyfödd.
När vi gick runt på stan och njöt av vädret började jag längta ÄNNU mer till våren. Vill ha värme och sol, tunna jackor och skor. Trött på tjocka jackor och klumpiga skor. Kan ibland känna mig som ett hus i alla kläder man måste sätta på sig.
Träffade på en bloggis på stan idag =) Vi pratade llite om det här med magen, visst är den jobbig och "ivägen" ibland. Men GUD så mysigt det är att känna det lilla livet växa därinne. Få gånger i livet man är med om sådant mirakel som det är att vänta barn. Är lätt värt alla krämpor och plågor.

 
Tänk snart slipper vi mössor, jackor och vantar min älskling. Då ska vi mysa massor i solskenet med glass =D

Och på tal om vinterkläder, så fyndade jag en urmysig babyrosa halsduk på rean. Hade kostat 100 kr men nu fick man den för 20 kr. Helt ok, för jag behöver en ny att ha nu. Min sjal som jag brukar ha har kommit på villovägar. Måste undersöka vart den kan ha tagit vägen?!
Blev även ett snyggt armband och halsband med. Kunde inte låta bli, till sommaren kommer det bli läckert. Lite brunbränd hy och det är check ;-)

Nu blir det lite gott gott framför tvn och mys med mina två grabbar som är vakna. Det vill säga älsklingen och Milton =) Härligt att klappa magen och känna hur man "får svar". Inte många veckor kvar nu innan vi får träffas min lilla älskling.
Tackar för mig nu och hoppas att ni får en mysig fredagskväll!


Kommentarer
Bloggisen:) säger:

Det var roligt att se dig...Och satan vad fräsch du var, kan aldrig tro att du är gravid (+ morsa!) :) Du verkar ju rätt busy av dig men om du vill ha sällis någon dag får du gärna höra av dig :D

kram

2010-03-12 | 23:57:55
Bloggadress: http://fiuten.blogspot.com
Camilla säger:

Sjalen är hemma hos oss ! :)

2010-03-13 | 18:52:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback