Påskafton!

Vilken underbart trevlig dag vi har haft! Vi tackar mina föräldrar för mycket trevligt sällskap och mycket god mat. Tror inte vi kunde ha spenderat påskafton på något bättre sätt!
Som ni nog förstod så har vi spenderat dagen hemma hos mina föräldrar. Vi åt sill med utländsk färskpotatis, fortfarande godare än våran "vinterpotatis". Till kaffet så blev det en supergod tårta med färska hallon, maräng och choklad i....MUMS! Så innan vi åkte hem nu på kvällen så bjöds det på ädelostpaj med lite gurk ochh tomatsallad. Var fortfarande mätt sen sillen på dagen men lite paj gick allt ner. Så god den var, fyllningen var lite mouseig i konsistenten. Blir så lätt och frisk då, så den kan jag varmt rekomendera.

Efter att vi ätit på dagen så gick vi alla ut och gick en sväng i det sköna vädret. Är rätt så gott när man ätit massor med mat, då slipper man att bli så däst. Härligt även att vara ute och gå när det är klarblå himmel och strålande sol. Var även så underbart varmt ute idag med, kan inte fatta att det kan var så här skönt i mitten på april. Det är bara att tacka och ta emot om vädret bjuder på så mycket sol och härliga tempraturer =)
Så när vi kom hem blev det att bli lite nostalgisk och titta på gamla kort. Är helt sjukt vad tiden går fort, har nästan glömt bort alllt som hänt innan man var 10 år =) Ville se lite kort på mig när jag var liten, så man kan se vem melvin är mest lik. Och jag får nog säga att vi har samma näsa, ser ganska lik ut min som jag hade när jag var i 2 års åldern.
Blev mycket prat om gamla minnen, är som sagt sjukt vad fort åren har gått.


Min underbart stiliga man på promenad i solskenet =)

 
Jag och mamma satt en stund och bara njöt av det underbara vädret och tittade på vattnet!


Mina underbara föräldrar och världens bästa mormor och morfar!

Så nu sitter vi mätta och trötta i soffan och undrar lite vart dagen tog vägen, den gick så snabbt. Fast vi har haft en perfekt dag på alla sätt. Sällskapet, maten, vädret och presentväg =) Melvin fick först idag present av farmor, ett jättesött sätt med kläder som han kan ha när han blir större. Sen fick vi present av mina föräldrar, ett fint kort som dom pysslat ihop själva och sen lite gott godis. Vi fick även godis av Christians mamma och det i en jättefin låda, får ta ett kort på det imorgon. Ska jag vara ärlig så orkar jag inte nu....för mätt ;)


Det söta lilla påskkortet som mormor och morfar gkort själva låg i påskägget. Det var verkligen jättefint =)

Familjen Rudqvist önskar familj och vänner en riktigt Glad Påsk!!
//Glammomamma

Kommentarer
Morfar & Mormor säger:

Tack själva för att ni och Melvin gjort denna Påskafton till en underbar dag.

2009-04-11 | 23:05:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback