Melvins dop!

Idag fick vi bilderna från Melles dop igår. Och vilka fina kort det blev, tack papsen =)
Vi kunde inte bett om en bättre dag att döpa vår lille prins på. Fint väder, varmt ute och i goda familj och vänners sällskap!
Melle fick massor av sina saker i doppresent av alla nära och kära. Bla BRIOS svarta tax i maxi storlek, fina sago böcker, kläder, barnbestick, förgyllning av barnsko, nalle, en Bobby scooter, en fin silverask och mycket mycket mer.

Här kommer i allafall några utav korten från igår. Snälla Ålis filmade även hela dopet. Kul att kunna titta tillbaka på om några år =)

 
Påklädning av lillkillen innan dopet!


Det färdiga resultatet, bandet hade han inte på sig under dopet :)

 
Mikie läste en fin liten dikt för Melle. Var nästan så jag fick en liten tår i ögat.

 
Melvins gudföräldrar, Christians lillasyster och Mikie.


En nydöpt liten kille. Prästen var helt perfekt, hade jag vetat att hans fanns när vi gifte oss förra året hade jag utan tvekan valt honom!

Efter dopet hade vi dopfika i församlingsgården. Den ligger precis vid kyrkan, så det tar ingen tid att gå dit.
Vi bjöd på tårta, bullar och lite kakor. Tyvärr var luftkondisen trasig så det kom bara varmluft i lokalen =/ Men med lite korsdrag ordnar sig det mesta! =)

 
Våra doptårtor kom från Tårtverkstan. Vi köpte vår bröllopstårta därifrån och tykte så mycket om den. Så vi kostade på oss lite extra och köpte även dessa tårtor därifrån. Tyckte att det var en sådan dag då man vill fira lite extra ;)

 
Ett litet kusinbord =)

 
Alla underbara som var på dopet!


Underbara Sofie hälpte till att hålla Melle lite. Tack gumman för hjälpen, är så glad att jag har dig i min närhet!

 
Alla fina presenter som lillkillen fick!

Efter kalaset var det bara diskning och lite plock att göra innan även vi tog kväll och åkte till Söderköping. Fast vi fick ju självklart hjälp av mina föräldrar och syster!

 
Två föräldrar som gör sig olika bra på kort ;)


Den här fina hade någon gäst vikt. Nästan så man inte ville slänga den.

Nej nu har jag sutit här för länge. Ska plocka undan efter älsklingen och sedan gå och slänga massa skräp.
Önskar er en härlig avslutning på den här veckan!


Kommentarer
sofie säger:

tur att melvin va med och snygga till kortet =)

imorgon kommer min nya stor kärlek!

puss vännen

2009-08-10 | 13:06:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback