Familjeparkering = allas parkering??

Ja den frågan kan man ställa sig. Bara för att man har en stor bil, ska man då få ställa sig på familjeparkeringen?? Själv trodde jag att man skulle ha barn i bilen. Inte barn som sitter i vagn, utan barn i alla (mindre) åldrar. Kanske jag har fel??!!
Men om det nu är ok för alla att ställa sig på platser som ska vara tänkta för barnfamiljer, ska inte alla kunna ställa sig på handikapplatserna då med?? Vad spelar det för roll om någon med rullstol får stå lite längre bort från ingången på en betydligt mycket mindre plats? Jag är ju med barn och kan ju ha ont, så då får väl jag stå på handikapplats??!!
NEJ!! PLATSER SOM ÄR MÄRKTA FÖR VISSA PERSONER SKA INTE VEM SOMHELST STÄLLA SIG PÅ.
Pensionärer och annat folk som inte orkar gå långt eller helt enkelt skiter i att platserrna ska användas av dom som behöver dom kan ju hitta en trapp och dö!
Är så trött att se gamla tanter och gubbar stå med sina små och ibland stora fula bilar på tex familjeparkeringen. Och om man tittar på dom eller dom blir tillsagda fattar dom ingenting. Eller så anser dom inte att det är så farligt. Idioter är dom i mina ögon!

Själv skulle jag aldrig få för mig att ställa mig på en handikapplats om jag inte hade ett tillstånd för det. Hur kul är det för stackars människor som behöver platserna att bli hänvisade till små och trånga platser där ingen tar någon hänsyn. Min bil är ju allt jag bryr mig om. Om den som står brevid inte kommer in i sin bil eller får ett dörruppslag, vad spelar det för roll??
Ja vad vet jag, själv vill jag inte ha några dörruppslag på min bil. Eller några repor för den delen heller. Och som den personen med ett handikapp vill jag kunna ta ut Melle ur bilen utan att behöva slicka andra bilen med kroppen.
Trodde att meningen med familjeplatser var att vi inte skulle behöva göra dörruppslag på andras bilar. För vi barnfamiljer är ju SÅ hatade på parkeringar. Vi bryr ju oss inte om bilen brevid blir förstörd.
Nej och frånochmed nu kommer jag inte att bry mig heller. Repar jag någon annans bil, so what!?

Var ju på IKEA tidigare på förmiddag. Och såg då en gubbe, ca 60 + stå på en familjeparkering. Han lämnade en påse i bilen och skulle gå in och handla igen. Stannade och frågade varför han stod på en familjeplats? Idioten spelade först dum och frågade hur man såg det. Sen jag visade honom skylten fick jag till svar Ja och vadå?! Gissa om mina gravidhormoner kokade över!!
Tog hans regnummer och funderar starkt på att skicka lite Mellebajs hem till honom. Inte mer än rätt men tyvärr kommer jag nog att göra det. Men kolla upp vart han bor lär jag göra. Om jag själv får gissa så tror jag Mantorp, Mjölby eller någon annan håla där det bor mycket bönder! (ja tyvärr så är det mycket sånt folk som bor där och inga förutfattade meningar)

Nej nu har jag gnällt av mig lite. Kanske lite för mycket men jag skyller på att jag är hungrig. Dags att fixa lite lunch tror jag. Får se om Christian gör mig sällskap, han är i full gång med att sätta upp vitrinskåpen. Dom blev så fina =)
Tack och hej för mig!


Kommentarer
Tülin säger:



I USA finns det parkeringsrutor for "EXPECTING MOTHERS"...undrar om pensionärerna skulle parkera på de rutorna med om de fanns här?? :) skulle inte förvåna mig ,hehe



Tülin

2009-12-13 | 14:07:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback