Frosten ligger vit på taken

God morgon i vinterlandskapet! Visst känns det helt plötsligt mycket mer vinter idag!? I allafall här ute på "landet" =) Hela landskapet runt oss men även hus och bilar har ett vitt härligt täcke av frost på sig. Gör sig så fint tycker jag.
Sitter i vardagsrummet och tittar ut och bara njuter. Brevid mig på golvet busar Melle runt. Just nu har han en konversation med min mobil. Tokungen min =)
Pappa är ute och provkör en ny bil med sin pappa. Tror han tycker det är lite kul att vara smakråd ;-) Så just nu är det ganska så lungt i huset. Inte en radio eller tv är på så långt öra eller öga når. Skönt med det ibland!

Om en timme flyr jag hemmet för lite avkoppling. Har bokat tid för en lyxansiktsbehandling. Fick ju ett presentkort på PAUS som jag ska använda. Så i 1 ½ timme ska jag bara njuta av ansiktsmasker, brynplockning, massage, porrengöring, ågning av ansikte och mycket mycket mer. Min hud behöver det nu till vintern. Den blir lätt så torr när det börjar bli torr kall luft ute.
Så när jag kommer hem kommer jag vara en ny mamma ;-) Känns så nu i allafall. Korta stunder då man gör något skoj ger mig mer kraft och energi!
Efter det väntar storhandling. Får åka hem och hämta mina killar förstås. Är ju lite av familjemys i våran familj att åka till Maxi och handla. Gärna på dagarna då det inte är någon stress.
Sen när jag kommer hem ska jag fixa till på vårat nya matsalsbord så ni får se hur snyggt det blev. Utlovar läckerhet =p

Nej nu är det dags att klä på lillkillen och se om han vill sova en stund. Han brukar bli trött vid den här tiden.
Puss och hej så länge!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback