Ibland är det skönt att vara två!

Puh, vilken pärs det är att vara ensam med barn ibland. Mycket som ska göras men inte tillräckligt med armar för att lösa allt. Skulle behöva vara en bläkfisk och ha åtta armar!
Samtidigt som jag gav Melle lunch började jag göra rent ugnen. Innan dess tömma och fylla upp diskmaskinen, något som lillkillen gärna vill vara med att göra. Tyvärr så är det inget vi gillar. Lätt att han klämmer sig eller trillar och gör sig illa. Men han kan inte sitta någonstans i huset på golvet, för när han hör att man håller på med disken kommer han krypandes.

Så det blev att sätta honom i hans stol men det är inte populärt. Då blir han gnällig och stel som en pinne. Inte lätt det där och inga kex hade jag att ge heller. Alltid bra att muta med ett kex....redan nu ;-)
Måste hänga tvätt och slänga in en ny maskin. Då ska Melle vara med och hjälpa till. Vilket inte blir bra, eftersom det är lite trångt och finns saker därinne som jag inte vill att han ska hålla på med.
Sen att han lyckas stänga dörren helt är ju inte bra. Då blir han arg och ledsen för han inte får upp den. Så där står jag i värmen och svettas medans han är ledsen. Bara att öppna dörren och fortsätta men några minuter senare är vi tillbaka på ruta ett igen!

När han ätit upp sin lunch sätter jag ner honom på golvet så jag kan torka ur det sista ur ugnen. Då reser han sig upp och på något sätt lyckas välta ner en ljuslykta. Glas över halva golvet, bara att sätta killen i stolen och dammsuga upp. När han sen får komma ner och äntligen tror att jag ska få avsluta mina sysslor blir han ledsen för att han inte kommer in på toaletten. Även den dörren måste hållas helt sängd för annars ska han in dit och leka. Inget som vi vill att han ska.
Bara att hämta honom och bära in honom på sitt rum så han får leka lite. Och det gör han fortfarande =) Så jag hann med att avsluta alla saker och sätta mig och ta några andetag. Skulle inte skada att ha mannen hemma jämt =p

Ska försöka att få i mig lite lunch nu. Sen ska jag lämna Melle hos mormor och morfar. Tänkte att det var skönare för honom att vara där och leka medans jag åker till IKEA. Verkade inte som om mormor misstyckte heller ;-)
Lite vardagslyx att få åka och shoppa lite själv. Smidigare att gå i butiker utan vagn, även om vår är mycket smidig. Och skönt att titta på saker utan att bbehöva ha ett öga på Melle så han inte sliter ner saker. För annars är han underbar att ha med när man handlar. Aldrig något gnäll utan han är glad och snäll, om han inte sover ;-) Men det är alltid smidigare att vara själv.

Njut av dagen - den är ER!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback