Florist-javisst

Kanske är så at jag valt fel yrke här i livet!!??
Tycker att jag har ett litet öga för detta med blommor. Är kanske inte bäst på stora blomsterarrangemang men i mindre modeller är jag ganska så duktig =)
Har börjat med att köpa mindre växter som jag sedan planterar om i krukor eller fat. Är lätt att i dagens läge få inspritation från florister så det är ju lätt att bara ta efter och göra hemma. Blir mycket billigare än om man skulle köpa det färdigt. Och så är det ju lite roligt att känna sig kreativ med.

Igår köpte jag dessa miniorkider, var 2 st för 100 kr. Dom var såååå gulliga och lagom stora, älskar även den här färgen och "mönstret" på dom. Jag hade tidigare under hösten köpt dessa småkrukor och aldrig använt dom förän nu. Var först osäker om jag skulle köpa orkiderna men så kom jag på dessa små sötnosar som bara låg hemma och tog upp plats.
Och så fint det blev med ljuslyktorna till, kan även använda dom som krukor till blommor. Tycker att jag fick lite mer vårkänsla här hemma nu. Och med tanke på hur skönt det var ute idag så känns det som om den inte är långt borta.


Ha en fortsatt trevlig dag så hörs vi lite senare.
//Glammomamma

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback