Lång eller knubbig...??!!

Lång eller knubbig, det är frågan..?!
Besöket hos barnmorskan gick riktigt bra idag. Både Pyret och jag mår finnemang, vilket är bra.
Mina värden hade blivit mycket bättre sen sist jag var där, skönt att järntabletterna har hjälpt. Blodtrycket såg även mycket fint ut, fast det har det ju gjort under hela graviditeten =)

Vi är även dags för vikt idag, och ojoj nu börjar det hända saker. Har ökat en del i vikt sen jag senast vägde mig, var för ca 1 månad sedan. Har stigit med nästan 2 kg, då vet man att det är nära nu =) Barnet lägger ungefär på sig 250 g i veckan i slutet, kan inte bli så mycket större snart.
Har nämligen märkt att magen blivit rikigt stor och där hade jag allt rätt. På 2 veckor har magen växt 3 cm....Det gör att bebis både växt och lagt på sig. Undrar om det är så att det är en liten kub som kommer ut eller om det är någon långeman?!
Christian säger att han var rätt lång när han föddes, kan det vara honom som Pyret brås på?? Jag var normal, varken lång eller tjock...bara ett otroligt vackert barn *haha*...skoja bara.
Är i allafall riktigt nyfiken på vad det är som kommer om max 2 veckor, vägrar gå över tiden =) Fast sålänge det har 10 fingrar och 10 tår så är jag nöjd.

Vi skrev även en liten sammanfattning om min graviditet som dom ska ha på förlossningen. Vilken vacker liten historia det blev.
Har ju mått som en prinsessa i 9 månader ungefär och det var bara för min barnmorska att hålla med. Jag har ju inte ens svullnat upp i kroppen, fast det är skönt. Räcker med att magen växer =)...bara den är lagom i vägen nu.
Fick även informerat för mig att om jag inte är nervös över att föda nu så kommer jag inte att bli det den dagen det är dags. Känns skönt att höra, vet ju aldrig hur man kommer att reagera den dagen då det är dags....
Fast jag känner mig som jag tidigare sagt riktigt lugn och bekväm med tanken på att föda barn.

Är bara att komma nu min kära lilla bebis, mamma och pappa längtar efter dig!!

//Glammommamma

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback