Så förbannat gott

Måste bara ge alla ett underbart middagstips inör kommande vecka.

Ikväll valde vi att göra tacopaj till middag. Har ätit mycket tacopaj i mina dagar, är bland det vanligaste man blir bjuden på i unga år hos vänner =)
Detta recept fick jag av en kompis för säkert 6 år sedan och det är det bästa...tro mig.
Det som är så bra med det är att du kan ha i vad du själv tycker om, och man slipper pajdeg. Tycker inte att det riktigt hör hemma i en tacopaj.

Man börjar med att steka färs med tacokrydda, precis som till vanlig taco.
Ta en gratäng form och lägg ett lager med nacochips i botten, bara så det täcker.
Ta och lägg ett lager med tacofärs och lägg på riven mozzarella eller vanlig ost...vilket du själv gillar.
Sedan tar man och lägger på paprika, lök, campinjoner och creme fraich. Här kan man själv välja vad man vill ha, ta bort sådant som du inte gilar eller lägg i andra grönsaker. Man får helt enkelt välja det man själv gillar.
På med ett lager nachos till och sedan resten av färsen. På det lägger jag sedan ett TJOCKT lager med riven mozzarella.
In i ungnen på 175 grader tills osten smällt, brukar bli 15 min ungefär.

NJUT!
Enkelt och gott, jag lovar!

OBS OBS Ser ni att jag är duktig och äter grönsaker till maten, hoppas min barnmorska ser detta =)


Kanske inte ser gott ut men det är det =)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback