Ny vecka...

Sitter här och äter frukost och tittar på morgonteve.
Då var måndag här igen, så fort veckorna går. Tycker att det hinner knappt bli måndag innan det är fredag igen. Kanske bara är för att man är hemma och inte jobbar men då borde ju dagarna gå långsammare..?! Eller så är det bara så som jag känner..
Denna vecka är ganska planerad, vilket inte är så vanligt nuförtiden. Kan ju ofta sprida ut mina planer på olika veckor men denna vecka händer det mycket. Känns skönt att köra på medans jag fortfarande har krafter och orkar. Kan ju hända att jag inte tappar den men den dagen den sorgen i såfall...=)

Måndag
Storken.
Idag så ska jag iväg till barnmorskan på förmiddagen. Blir att kolla hjärtljud som vanligt men även se till att huvudet har stabiliserat sig. Den känslan som jag har är att det har det varit länge men jag är ingen expert =)
Ska även fråga om ett roligt "knäppande" ljud som jag hör från magen ibland, har ingen aning om vad det är som låter. Bara så förvirrande eftersom jag inte förstår vad det kan vara som låter...hicka kanske??!!
Efter det till banken och sätta in lite pengar, en startfond till Pyret. Alla småpengar som vi sparat går till ett konto åt den lilla krabaten. Blir ju snabbt en hel del pengar...
Ska även in till jobbet och lämna igen en telefon som är trasig, är trött på att inte kunna ringa ett telefonnummer med en 2:a i.
Sist av allt ska jag en sväng till Ö&B och hälsa på Ramona...brukar alltid jobba =) Har sett att dom kan ha lite småskojiga saker som jag behöver. Lovar att lägga upp bilder i såfall...mycket intressant kan jag lova.

Tisdag
Nagelsalongen.
Ska fixa mina naglar, sååååå skönt. Börjar bli långa och dom har en ful utväxt också. Ska bli skönt att klippa ner dom så de blir i en mer lagom och hanterbar längd. Är lite jobbigt att skriva med naglarna och inte fingertopparna när man bloggar =) Sen är det alltid trevligt att skvallra av sig med Emma...=)
Tyvärr har jag inte bestämt vilken färg jag ska köra på, har ju haft lite neutrala naglar med lite glitter på topparna nu. Passade bra till nyår.
Vet ju inte om jag hinner boka in något mer besök innan Pyret kommer, så jag kan ju inte ta vilken färg somhelst. Snyggt att ha naglar som är halvt färgade halvt neutrala...nej tror inte det. Tar den disskutionen med Emma imorgon och ser vad hon säger.

Onsdag,torsdag
Fika.
Ska försöka att träffa Ramona och ta en fika någon av dessa dagar. Kanske gå en liten sväg på stan och se om man hittar något roligt. Kolla av utbudet så att säga. Spana lite vad man kan tänkas att köpa i Sthlm =) Fast där ska jag hitta sådant som inte finns här i stan.

Fredag
TILL STHLM!!!
Ska bli så roligt att komma iväg och se något annat än det som finns här i stan. Hoppas bara på att få bra väder, har ju varit sååååååå trist väder den senaste tiden. Har dock inga större förhoppningar på bra väder.
Ska titta på bra basplagg till våren som jag vet att jag kan ha. Så tyvärr blir det inga byxor =( Kanske någon liten väska också *hihi*

Lördag
Flytta.
Nej vi ska inte flytta någonstans =) Det är svärfar som ska flytta. Så Christian får bära allt tungt medans jag tar någon liten kartong och bär =)  Nej skoja bara....är inte massvis som ska flyttas vilket är skönt. Tar inte allt för lång tid och det blir inte så jobbigt då heller. Tror även att Mike ska hjälpa till, var länge sen jag såg honom. Brukar ju komma hem hit i omgångar och äta. Fast han är ALLTID välkommen =)

Ja är så veckan ser ut just nu, kan mycket väl bli en del ändringar.
Ska hoppa in i duschen och göra mig iordning för dagens bestyr. Hörs senare idag.

//Glammomamma

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback