Rosiga kinder

Har precis kommit hem efter en skön promenad i vinter solen. Gäller att ta vara på dessa underbara dagar.
Det är faktiskt riktigt uppfriskande att ge sig ut och gå när det är några minusgrader och solen skinandes i ansiktet.

Tog med mig kära grannfrun Nilsson som sällskap, alltid roligare att ha någon med sig som kan prata lite med. Kan även ibland tycka att det är underbart att slänga på sig podlurarna och dra iväg på egen hand. Men idag var jag lite sällskapssjuk och ville inte ge mig ut själv.
Måste dock ge lite kritik till dom som saltar här omkring. Var inte många gångbanor som var saltade idag. Inte kul att gå på helspänn för att man är rädd att dra omkull. Var många ställen där man inte kunde se ett endaste litet sandkorn...Svagt! Var faktiskt isgata på många ställen. Tror att jag får följa de äldres råd och köpa mig ett par broddar. Vet att det är 50+ varning på sådana men med tanke på att jag kommer att vara ute och gå rätt mycket framöver så vill jag inte dra omkull med Pyret i vagnen. Och vem vet, första tiden kanske man inte kan gå och spänna sig på samma sätt som man gör nu.

Nej nu ska jag ta mig en kopp värmande te, känner att min ömma hals behöver det. Sen ska jag förbereda maten för ikväll så jag slipper stå med den när vi kommer hem ikväll

På återseende//Glammomamma

Kommentarer
Nille säger:

Vilken att man inte kunde se några sandkorn eftersom de skulle ut å salta... hahaha

2009-01-07 | 21:47:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback