Begravning-usch!

God morgon!
Idag är en dag som egentligen vi inte vill ska finnas i kalendern. Om jag fick välja så skulle vi ha tisdagskväll nu.

Idag är begravning för Christians farmor, inget vi ser fram emot. Men skönt att få det gjort, så vi får ett avslut och kan gå vidare. Nu vet vi att hon får sin sista vila och sin sista ro, som hon själv ville! Är bara det att det inte är så lätt med begravningar.
Vet inte varför men jag tycker bara inte om dom. Men vi ska göra det till en "glad" tillställning. Vi skulle ha ljusa kläder på oss och gå ut och äta efter. Blir att prata glada minnen. För varför ska man göra en redan dyster tillställning ännu dystrare??
Efter begravningen ska vi ut och äta lite. Blir mat på Le Bistro i stan. Har inte ätit där förut, så jag ser fram emot den biten. Hoppas att vi alla inte blir för deppiga, om jag förstått det rätt så är det inte vad Christians pappa vill.

Efter allt "jobbigt" så ska jag och älsklingen muntra upp oss med lite shopping. det är ju mycket reor på stan nu och Melle behöver lite nya saker. Så vi passar på att göra det idag. Christian är ju ledig idag och skönt att göra något efter begravningen för att skingra tankarna.
Nej, vi är inte känslolösa men det blir inte bättre av att åka hem och låsa in sig. Inget kommer att bli bättre av det!

Nej, nu är det dags att ta tag i den här dagen. Måste fixa fram några bra kläder till lillkillen, han ska vara med idag. Först hade vi tänkt att lämna honom till mina föräldrar under begravningen och sedan hämta honom till maten. Mn farfar ville att han skulle vara med. Han skulle visst lätta upp hela begravningen och det lär han nog göra. Han är den enda som inte fattar vad som händer, så han är ju glad i vilket fall somhelst =)

Ha en fab dag alla läsare! Njut av solen som visar sig från en blå himmel idag!


Kommentarer
Faster säger:

Håller med pappa. Känns bra om guldklimpen är med! Ses snart! Kram

2009-06-16 | 10:04:22
Bloggadress: http://minigustafsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback