Bilutflykt!

God förmiddag på er!
Gud så skönt, jag har verkligen sovit ut idag. Jag och Melvin tog sovmorgon idag, tror att vi båda två behövde det!? Jag behövde det i allafall, var som en zombie igår. Sov dåligt både igår natt och inatt, så att få sova till 10 är lyx =) Melvin fick lite käk vid halv 8 och sen somnade båda han och jag så gott.
Så nu har vi båda två nya krafter för att möta en ny vecka med. Och vilken vecka det är, mycket som händer. Idag blir det en liten utflykt till Vadstena, ska åka dit med pappa. Och i eftermiddag blir det en sväng till Riksbyggen, ska kolla igenom våran tillvalslista till huset. Eller tillvalslista kanske är fel ord, inredningslista är nog bättre. Allt från vilka tapeter vi ska ha till golv, vilket kök, köksmaskiner och kaklet och klinkers vi valde förra veckan. Var nog 4 sidor som vi var tvugna att fylla i. Längtar längtar efter att få se resultatet i november, ska bli SÅ skönt att flytta.
Tycker inte att Ekholmen är sig likt längre, var mycket annorlunda när vi flyttade hit för snart 3 år sedan. Så det är dags att dra sig härifrån nu innan det går totalt åt fankerns!

Och på onsdag så ska jag och Melvin på föräldragrupp, blandade känslor. Kul att träffa andra föräldrar men om det är muppar så är det inget kul. Har ju sett lite vad det är för föräldrar borta på BVC och många verkar inte riktigt kloka. Säger inte att jag är störst och bäst men nog vet jag hur jag ska bete mig bland andra människor. Nej nej, inga sådana tankar nu, är säkert jätte trevligt folk. Jag ser fram emot det i allafall, kul att göra något annat. Och kul för Melvin att träffa andra bebisar, är inte så många bebisar som vi känner. Många utav dom som vi umgås med har barn som är något eller några år äldre än Melvin men som tur är har vi Mollie som är 1 vecka äldre och snart får ju Sofie och Lööke sin lilla tjej. Det är ju framtida flickvännen till Melvin =)

Nej nu ska jag fixa klart det sista innan vi ska ut och åka bil. Och det är ju något som Melvin gillar. Nu när vi åker kortare sträckor så somnar han inte längre. Han ligger och tittar ut och pratar med oss men idag när det är lite längre lär han nog somna efter ett tag. Är så härligt att se hur han blir äldre och utvecklas, värmer mitt mammahjärta!
Ha en underbar fortsättning på dagen. Nu tittar ju solen fram mellan molnen, inte helt fel. Allt är bättre än regn!

//Glammomamma


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback