Nu är Herman i ugnen

Åhh så varmt det är idag, knappt så det går att vara ute. Gick den vanliga rundan vid 10.30 idag för att slippa att det skulle bli för vamt. Spelade ingen roll, var lika varmt ändå. Man ska nog inte klaga men man hinner inte med ställa om sig från regn och rusk till sommarvärme på någon dag bara.
Så nu ligger Melle och leker i sitt gym, eller rätt ord är nog river. Han drar upp benen och lägger dom över bågen på gymet och sedan trycker han ner. Så snart ligger den lilla bågen i höjd med golvet =) Och det var något som han började med igår, så nya saker händer hela tiden.
Idag var det även dags för min Herman att bakas ut i ugnen. Är någon slags deg som man rört i under 10 dagar, tror det är som enn surdeg?! Och under dessa 10 dagar så har jag matat den med lite mjöl, socker och mjölk. Ska bli som en väldigt saftig sockerkaka...Väldigt god enligt många, delvis Christians pappa. Så jag litar på dom =)
I den så la jag både vit och mörk finhackad choklad, äpplen och kanel,...hackade även i lite lite nötter. Så när den är färdig så åker vi hem till mormor och morfar på fika för att äta den. Passa på att sitta lite i solen på deras balkong, kanske få lite färg på nosen medans jag har lite barnvakt ;)

Jag skriver lite mer när vi har ätit kakan, då blir det betygsättning =)
Ha en underbar dag i det sköna vädret, sol och värme ÄR aldrig fel...även om man klagar lite!
//Glammomamma

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback