Kvällsbus gör skillnad!


Melle just nu. Han reser sig själv och ska visst vara med och blogga lite =)
Bilden är tagen med webkameran som inte är av bästa kvalitet och inte blir det bättre när barnet rör sig heller =p

Har vaknat upp idag riktigt pigg. Gör skillnad i humöret om man får sova mycket utan avbrott.
Senaste veckan har lillkillen varit lite snorig och vaknat mycket. Så att vara uppe och torka näsa och sätta in nappen ca 5 ggr är inte ovanligt.
Men inatt slog han till med att vakna första gången vid 4 och var då hungrig. Efter det var vi bara uppe 1 gång, då drömde han till och hade satt sig upp i sängen.

Det som gjort sömnen så mycket bättre är att vi låtit Melle vara vaken lite längre på kvällarna. Och det genom att busa massor i sängen efter vi ätit. Vi är ju hänvisade till sängen för att titta på tv eftersom vardagsrummet består av en stol och flyttkartonger =)
Så att skjuta 1 timme på nattningen gör stor skillnad. Han vaknar inte heller kl 5-5.30 och är pigg. Nu sover han till 6.30 om inte senare. Det uppskattas av både mamma och pappa som känner sig lite piggare =)

Nu ska vi ta och äta lite frukost och sen blir den sista kartongen packad. Skulle få låna några av Sofie, så en sväng dit och hämta dom snart är planerad =) Måste få ner liiite mer tills på fredag.
Ha en härlig onsdag!


Kommentarer
Angelica säger:

Klart du inte gör dig ovän med någon för att du säger din åsikt Lisa! Helt ok! =)



Men vill bara påpeka att jag inte "såg ner på" rökande föräldrar isig. utan jag skrev så här:

"Tänk om småbarnsmorsor kunde sluta röka vid sina barn och barnvagnar. Ska du förkorta ett liv, ta ditt eget och inte någon så oskyldig som ett barn. OCh för gudsskull stå inte vid en lekpark. Där leker ju för fan barn som inte ens är dina... "



ALLTSÅ. Rök inte vid barnvagn och lekpark. rök någon annanstans.

Sen så kan jag meddela att min syster har rökt både under graviditet och nu efteråt med sin son, min mamma röker, min mormor röker etc etc... jag själv är fd rökare. har varit utan cigg i ett år nu. MEN jag anser att ska man röka oavsett om du har barn eller inte, så ska du göra det en bit bort från vagnen.

så. =) kram kram

2009-11-11 | 10:16:28
Bloggadress: http://aimeesmom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback