Med barn blir det aldrig som man tänkt sig!


En liten kille igår som det kliade SÅ mycket i munnen på. Det är nämligen två tänder på väg fram samtidigt i överkäken. En på vardera sida om dom två som han redan har.

Tyvärr blev det inget Åtvidaberg för vår del idag. Väldigt trist och jag känner mig lite ledsen och nere. Hade verkligen sett fram emot en mysig eftermiddag och kväll i goda vänners sällskap. Men det är smällar man får ta och jag vet att det kommer måååånga fler tillfällen. Det som gör att jag ändå inte är helt deppig är att jag vet att jag tog rätt beslut!
Efter lunch idag blev nämligen Melvin väldigt ledsen och ville inte sova. Han blev även lite varm och i samband med det ännu mer ledsen. Och inte ville han sova och när han inte vill det blir han ännu mer ledsen för han är övertrött. Inte lätt det där med barn.
Så en stund innan vi skulle åka valde jag att för vår del ställa in. Är inte kul att åka iväg med en liten kille som inte känner sig på topp. Och så är det inte skoj att vara borta hos någon när han är så här.
Vet att man inte medvetet förstör stämningen men det är den känslan man får. Även om vi alla har barn i ungefär samma ålder, så har jag i dom lägena svårt att slappna och bara njuta. Lite lättare om man är två...men idag kunde vi ju inte vara det.

För en liten stund sen gav vi vår lille prins lite alvedon, det lindrar lite. Så han lyckades faktiskt att somna, skönt. Hoppas nu bara att han kan sova några timmar, han behöver verkligen det.
Är i alllafall mycket glad och stolt över hur duktigt han skötte sig under besiktningen av huset på förmiddagen. Då hade vi en jätteglad kille med oss. Han skrattade och pratade under hela tiden vi var där. Tog närmare 1 ½ timme och jag hade aldrig kunnat gissa att han skulle bli så här!?
Så nu värker mammahjärtat lite, gillar inte att han blir så här. Vill bara krypa ner under täcket och mysa med honom men då kommer han aldrig att somna =) Vi får mysa massor sen i soffan när han vaknar. Allt i väntan på att pappa ska komma hem från J.


Igår fick han äta lite nudlar, sallad och gurka för att lindra "kliandet". Han verkade tycka det var riktigt gott, vilket glädjer mig =) Mitt hjärta är så duktig på att äta allt som bjuds.

Nu ska jag passa på att fixa lite här hemma medans Melle sover. Skulle behöva dammsuga hallen men det får bli imorgon eller senare på kvällen. Just nu finns det inga to dos!
Får skriva lite mer senare.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback