I våran tvättstuga

Är ni som oss välsignade med turen att ha en tvättstuga. Eller kanske en tvättmaskin i badrummet?! I vilket fall så är det guldkant på tillvaron att ha det. Slippa behöva boka tider när man ska tvätta eller kunna tvätta upp något på kort tid. Alla som har småbarn vet nog vad jag pratar om ;-)


Glada färger pigga upp en så annars kal och trist tvättstuga.

Jag har valt att köpa burkar och flaskor att förvara alla olika tvättmedel i. Tycker det är så tråkigt att ha en förpackning eller flaska stående framme. Alla små saker man kan göra för att få tvättandet lite roligare =)
Själv har jag en burk och en flaska från IKEA. I dom har jag vit tvättmedlet och sköljmedlet. Just flaskan till sköljmedlet är lite kul eftersom dagens medel finns i så många glada färger =)
I plåtburken har jag kulörtvättmedlet. Och i den lilla rosa sprayflaskan finns Ta bort. Den hittade jag för 10 kr på Willys =) Man får ha ögonen öppna överallt. Man vet inte vart man kan hitta sitt nästa fynd ;-)

 


Pratade på förmiddagen med en trevlig dam från förlossningen på Vrinnevisjukhuset. Det gick inte att ändra tiden utan den 12 maj kommer Milton att entra världen =D
Jag verkar också vara uppskriven som nr 2 på opertionslistan. Det betyder att kl 7,30 ska vi infinna oss. För jag tror inte att det var då som snittet skulle läggas. Första operationen för dagen är nämligen kl 6 på morgonen. Ja ja, får all info vid lunch den 11 maj.
LÄNGTAR!!!!

Nu blir det lite lunch. Om jag har otur så har Melle somnat =O Han sov inte mer än 1 timme på förmiddagen. Det är 1 timme för lite. Är inte mer än att han får äta när han vaknar.
Ha en mysig tisdag!


Kommentarer
sofie säger:

babe, vart hitta din fina plåtburk? har tänkt på de förr man glömt bort de.. ja, du vet ju hur de är =)

gissa om jag är mätt efter hemmagjorda köttbullar och stuvade makaroner! mumma

2010-04-27 | 12:39:45
Lisa säger:

Köpt i Norrköping för flera år sedan. Men jag ska ge mig på jakt efter en till dig med ;-)

Gud så gott det där lät. Bättre än mina rester som jag åt.

Hoppas att Faffis mår bra vännen!? Håller tummarna för att han är bättre snart så vi kan träffas på torsdag.



Kramar!

2010-04-27 | 12:47:07
Bloggadress: http://lafamila.blogg.se/
Maackyy säger:

så härlig blogg du har :D

2010-04-27 | 13:03:38
Bloggadress: http://kandykupps.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback