Olika syn

Har funderat en del på det här med hur vi ser på saker. Alla har vi olika sätt att se och uppfatta allt. Kan vara allt från situtationer, händelser eller människor. Bara för att NI ser en sak på ett sätt, betyder inte det att VI ser det på samma sätt! Och många gånger får jag uppfattningen att det inte accepteras helt av alla.
Tror det handlar om att vidga sitt synsätt. Att kunna " gå utanför" sin egen roll för att se det från någon annans. Att förstå att vi inte kan dela samma åsikter. Många kan nog göra det men har problem med att VERKLIGEN förstå. Blir lätt att man blir baktalad bakom ryggen istället.
Jag försöker men lyckas inte alla gånger. Och i vissa händelser kommer jag ALDRIG att ändra uppfattning. Men det måste accepteras! Jag accepterar att ni har en annan syn på det hela. Jag kan ta att alla inte ser det så som vi ser det. Men då ska man sluta att kommentera det. Fortsätt inte att se ner och svartmåla, vi gör det inte det!

Det jag försöker säga är nog att vi måste ta att alla inte kan tänka och tycka på samma sätt. Men vi måste förstå varför vi inte gör det. Vara lite medmännskliga och inte så "kalla". Bara för vi inte tycker likadant behöver vi ju inte tycka illa om varandra!?

Vi kanske skulle tänka lite mer på talessättet Walk a mile in my shoes...??!!
Ni får gärna komma med kommentarer och tankar i det här ämnet.

Bara en liten tanke så här på söndagskvällen. Nu ska jag och älsklingen äta och mysa lite. Melle somnade för en liten stund sen.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback