Redo för gästerna!

Oj oj vad det har putsats och fejats här hemma hela förmiddagen. Hann tyvärr inte med att dammsuga och moppa golven innan Melvin somnade. Så jag fick dammsuga när han vaknade och moppandet för jag ta när älsklingen kommer hem. Då kan han leka med lillkillen så han inte springer på det nymoppade golvet =)
Har gjort lite ändringar i köket. En av växterna sjöng på sista versen och den andra behövde klippas ner. Bytte duk och gjorde om med lyktorna. Nu känns det lite mer vårigt.
Det lilla silverfatet jag köpte på loppisen i veckan får aggera pralinfat. Riktigt nöjd att ha det som det med. Är ju tänkt att jag ska ha en blomma som klättrar runt handtaget.

 
Bara maten och tjejerna som saknas =)

Blir skaldjursoppa och vitlöksbröd till middag. Enkelt och bra med tanke på att Emelie inte äter kött. Sen är soppa alltid lagom mättande, skönt när man ska ut efter. Då vill vi inte vara proppmätta ;-)
Efter maten blir det nog bara lite glass. Svalkande gott och inte för mastigt. Inte helt omöjligt att en latte slinker ner med ;-)

KRAM!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback