Cirkus, karusell - call it what u want!

Godmorgon underbara ♥

Haft ett litet uppehåll den senaste dagen men jag har verkligen inte kännt för att sätta mig här och skriva. Lusten, orken, viljan har inte funnits där. Sen har jag haft massor att göra med lille Mille. Dom senaste 24 timmarna har varit minst sagt turbulenta.

Nämde ju att Mille reagerat på något och fått hemska utslag över hela kroppen, utom ryggen. Det såg som sagt ut som nässelutslag. På vårdcentralen i torsdag trodde dom att det var mina piller som jag tar för min kolit. Började nämligen ta dom i tisdagskväll för jag började att få ett skov. Även om det stod att det inte skulle vara någon fara att amma så finns det alltid undantag. En del barn är extra känsliga och reagerar.
Träffade både en underläkare och vanlig läkare på vårdcentralen som konstaterade att det borde vara pillerna. Och eftersom jag måste ta dom kom dom fram till att jag skulle sluta att amma under tiden som jag tar dom. Det är månad, alltså sluta med ammningen redan nu! Hade räknat med att helamma Mille tills han var 4 månader. Lite svårt att sluta 1 månad och sedan börja igen. Men det var bara att acceptera.
Sagt och gjort köpte vi ersättning och började ge Mille det. Han såg ut att bli bättre och åt som en tok. Men igår morse när vi vaknade hade ryggen fått utslag. Och efter hans första mål med mat blossade även resten av kroppen upp igen.
Var bara att ringa vårdcentralen igen men dom skulle inte ringa upp förän efter lunch. Det betydde att vi inte skulle kunna få några svar på några timmar. Så då började jag söka på nätet efter svar. Något inom mig sa att det inte kunde vara mina piller. Och en tanke for runt i mitt huvud, mjölkallergi.
Hittade en massa sidor som handlade om allergi och föräldrar som berättade om deras barns allergi. Men en sida övertygade mig till 100%. Där stod det att mjölkallergi kommer ofta i spädbarnsåldern och bryter ut när modersmjölkersättning börjar att ges. Utslag, kräkningar mm var mycket vanliga symtom!
Utslag hade vi klart och tydligt sett och lite kräkningar hade Mille fått. Men det kopplade jag ihop med att han kanske åt lite mer än när jag ammade honom. Men nu hade jag det svart på vitt.
Innan vårdcentralen ringde upp hörde vår BVC sköterska av sig. Hon hade precis missat oss på vårdcentralen dagen innan. Hon misstänkte nämligen att det kunde vara mjölkallergi men när hon pratat med läkaren blev hon orolig. Mycket över hur det var med Mille men även mig. Att sluta amma på en gång är inte kul.
Erica sa att jag skulle börja amma på en gång, TACK =) Och att vi skulle komma till henne på måndag så hon kunde se hur han såg ut och avgöra hur vi skulle gå vidare. Men självklart skulle vi höra av oss om det blev värre.


Mille igår innan jag började amma honom igen. Han ser lite bättre ut än dagen innan.

Och nu sitter vi här! Jag är lycklig över att få amma Mille. Han har blivit mycket bättre i huden. Rodnaden har lagt sig men han har fortfarande fläckar och prickar. Men dom är lååångt ifrån så som dom varit.
Idag blir det att fira det med en sväng på stan. Lite nya kläder till grabbarna och en mysig fika =D


Kommentarer
Annica säger:

Lillpojken... =( vicka utslag..

hoppas att allt löser sig o utslagen försvinner!



skönt att du fick amma igen! =)



Ha en Fab dag!! :D

Kram

2010-08-07 | 10:17:57
sofie säger:

men lillesnutten. usch, vil inte se dig så. tom agnes ser fin ut i huden om man jämför. hoppas du slipper din allergi. min får hellre kmma tillbaka än att du min älskade plutt får de!

2010-08-07 | 15:45:41
Tulin säger:

ohh lille gubben..det gör ont i mig att se honom så där..hoppas de försvinner snart!! kram , Tulin

2010-08-07 | 21:46:51
Lisa säger:

Tack för era gulliga och värmande kommentarer!

2010-08-08 | 09:14:26
Bloggadress: http://lafamila.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback