Arga korvgubben


Jag, Tulin, David och Jonas har haft en trevlig lördag på stan =)
Ska tilläggas att bilden är tagen innan vi började att servera. Var inte så här folktomt när vi började dela ut korv ;-)

Har haft en rolig och annorlunda dag "på jobbet" idag. Har spenderat 4 timmar med att stå på Trädgårdstorget och delat ut gratis korv med bröd, pepparkakor och julmust. Full rulle redan från det att vi började plocka upp sakerna, till det att vi började plocka undan.

Tog på mig flera varma lager kläder, tjocka jackan, termobyxor och vinterskorna. Jag var helt redo för att spendera en dag stillastående i kylan på stan. Och det enda som jag frös om var fingrarna men förståligt när man står med plasthandskar och delar ut korv ;-)
Vi var fyra glada som delat ut närmare 1000 varmkorvar idag. Har även gett bort en hel del värdecheckar och fårr många glada miner. En som inte var lika glad var nog korvgubben i hörnet vid Din sko. Han tyckte nog inte att det var lika skoj att vi delade ut gratis korv. Men han har 364 andra dagar om året då han kan sälja korv.
_______________________________________________________

Kom hem för ett tag sedan. Unnade mig en tröja och kofta på vägen hem =D Men möttes av att mina underbara satt på golvet i vardagsrummet och lekte.
Har nu avnjutit en riktigt god middag bestående av hemmagjorda köttbullar i tomat & vitlökssås. Till det blir det självklart pasta, what else!
Barnen kommer att somna om en stund och då ska vi mysa rejält i soffan med lite god vaniljpudding ;-)


Kommentarer
Tulin säger:

Om du skickar mig din email adress , jag kan maila bilderna. De är mycket bättre i den riktiga storleken

2010-12-04 | 18:28:08
Lisa säger:

Skickade den på FB!

2010-12-04 | 19:15:02
Bloggadress: http://lafamila.blogg.se/
Angelica säger:

Men fan vad elaka ni är mot stackars korvgubben! Tänk om han går i konkurs ;) hahha

Låter ändå som en kul dag, trots vädret. Kram på dig

2010-12-04 | 23:22:54
Bloggadress: http://angelicascupcakes.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback