På bättringsvägen inför julen!

God morgon!

Här börjar vi sakta men säkert att bli bättre. Jag har fått en hosta men halsen har blivit bättre. Snoriga är vi alla fortfarande men det går åt rätt håll.
Mille har sovit mycket bättre inatt. Vi har fått gå upp några gånger och gett honom nappen. Blev även en omgång med alvedon och efter det sov han till efter 7.
Vi kände oss som värsta pensionärerna igår då vi somnade strax innan 22. Men att vara sjuk och ta hand om två sjuka barn tar all kraft man har. Att sedan natten innan var som den var gör inte saken bättre. Idag fick vi i allafall vakna lite utvilade.

Dagens tempo kommer vara lugnt. Blir en innedag för barnen, dumt att ge sig ut med dom när dom inte är helt friska. Blir att vara inne och bli frisk till julafton.
Börja att se fram emot julen nu, efter att ha insett att vi har ett fåtal klappar kvar att köpa. Julafton ska spenderas hemma hos mina föräldrar. Blir hela min familj som kommer dit, det ska bli riktigt mysigt. Vi vägrar nämligen att fara runt på julen. Med barn anser jag att det är rent idiotiskt. Om alla vill att man ska träffas på just julafton då får dom komma hem till en person. Så gjorde vi förra julen och det är ett beslut jag var riktigt nöjd över. Ingen stress överhuvudtaget!
I vår familj brukar vi ta vartannat år. På julafton firar man på ett håll ena året och på det andra året efter. Då kan ingen gnälla. Men självfallet finns det dom som gör det endå. Bara för att man måste och vill....
Juldagen ska vi spendera med svärfar och familj. Om det blir här eller hemma hos dom får vi se. Huvudsaken är att vi är tillsammans. Julen ska spenderas med dom man tycker om - Thats it!

Barnen leker och ser samtidigt på film just nu. Skönt att se att dom har ork. Ibland blir jag nästan tårögd när jag ser dom leka ihop. Dom "pratar" och delar med sig av leksakerna. Och når inte Mille något, ja då är storebror där och ger det till honom. En puss och en kram bjuds det på ibland med - hjärtevärme!
Jag är riktigt lycklig över att ha min lilla familj. I år är vi kompletta. Familjen FAB ;-)

Dags för en kopp kaffe och sedan blir det en dusch innan jag ska fixa några ärenden. Blev beodrad av mannen under tiden som jag skrivit inlägget. Lika bra att lyda =)
Idag tänder vi det fjärde ljuset. Oj oj, redan sista advent. Önskar er en fin dag!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback