Helgens kalas!

Kalas nr 1

I lördags var Melles farmor, fastrar och deras respektive här och fikade. En trevlig eftermiddag som bjöd på många skratt.
Hade dagen till ära beställt en tårta men tyvärr glömde jag att ta en bild på den  =( Men det var en kombinerad födelse/alla hjärtans dag tårta. Den var formad som ett hjärta med texten Grattis Christian på. Den var i vilket fall en väldigt god tårta.


Melle myste massor med farmor. Hon hade varit snäll och hittat nya vårbyxor och en vinterjacka på rean. Mycket fint och det tackar vi för =)

 
Det var någon som hittade alla kexen och hade sig en liten feast på golvet ;-)



Kalas nr 2

Eller kanske ska säga fika!? Idag kom Melles farfar och Mahnaz hit och tog en födelsedagsfika. Kul att träffa dom, var ett tag sen sist. Har varit semester, förkylningar och annat som kommit ivägen.
Melle passade på att visa upp sina skills med dammsugaren. Hade vi haft deen på hade nog hela hallen, köket och vardagsrummet blivit dammsugit =)
Så det blev tårta idag igen. Denna gången blev det en färdigköpt från kyldisken. Och inte helt fel, smakade helt ok. Men det viktiga var ändå sällskapet =)
Melle fick en rolig kamel från deras resa till Egypten. Den har härliga små bjällror och spelar en arbaisk melodi om man trycker på den. Lovar att lägga upp ett klipp på den lite senare. Men den är fantastiskt rolig =D

 
Melle ville säga hejdå med kramar och klappar. Och innan det var dags att gå visade han även hur duktig han är på att möblera om.


Farfar fick en massa klappar på kinden när han skulle gå. Så söt han kan vara min lille prins.


Tack alla för att ni ville komma och förgylla vår helg. Massor med fina blommor och presenter både till man och barn ;-)

Ska krypa ner i sängen nu och titta på OS. Skönt att det är lite som går på normal tid, natten sover jag gärna på sen jag fick barn ;-)
Hoppas bara att min kära man kommer och håller mig sällskap, han spelar lite spel. Ovanligt, eller hur!? =)

Önskar er en skön avslutning på den här veckan!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback