Idag är en bra dag!

God morgon kära vänner!

Hoppas verkligen att ni vaknar upp till en skön söndag och NI har fått sovit ut!? Vi har vaknat upp till en skön söndag men om det var till en utvilad sådan - nja! Melle var en pigg och glad kille redan vid kl 6 imorse, varför på söndagar älskling??!! =) Det är ju DÅ som man sover ut!
Men inget av det här gör mig något. Sova går att göra under dagen eller så lägger jag mig tidigt ikväll. Att se min lille prins så glad och go är bara underbart! Och om några kommer man att få sparka upp dom ur sängen ;-)
Vet inte vad det är som gör mig så glad just idag!? Har bara en sådan lycklig känsla i hela kroppen. Det är precis som när man är nykär. Känns som om jag går runt med ett stort leende på läpparna. Inte ens när Melle kissade ner vår säng imorse blev jag arg. Nej jag skrattade så tårarna rann längs mina kinder. Men det är nog just DET som är härligt med barn - Det oförutsägbara! Man vet aldrig vad som lurar runt nästa hörn!



Denna dag ska nog mest spenderas i ett lugnt och behagligt tempo, kanske en liten familjesiesta på eftermiddagen?! Vem vet. Men sak som ska fixas är gardiner i Melles rum. Dom har nu legat i sin plast i över 1 månad. Så idag ska vi ta tag i det.
Blir en sväng till jobbet och handla lite billig färs, förrådet måste fyllas på ännu mer ;-) Lite sugen på några nya blommor till köksbordet med. Kanske en sväng och titta på det också?!
Erbjöd mig att ta med lillkillen men det behövdes inte. Dom skulle vara hemma och mysa själva. Ja jag klagar inte, Egen tid = Bra tid!

Nu ska jag ta och tömma köksbordet, duken ska i tvätt och nya ider ska planeras. Måste noggrant tänka ut vad som kan bli snyggt. Har ju min murgröna i fönstret, så det måste matcha lite med varandra =)
Har länge varit sugen på att köpa en orkide men tror tyvärr det blir lite fel. Gillar dom små men var länge sen jag såg någon sådan i butikerna. Kanske har tur idag, för det skulle verkligen passa.

ByE bYe!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback