Ork att ta nya krafttag!

Precis ätit en god lunch hemma hos mamma. Måste bara slå ett slag på stekta champinjoner, gud så gott det är. Tycker annars att färska champinjoner är bland det bästa man kan äta. Kan trycka i mig det som snacks men i längden blir det ett ganska dyrt snacks =)
Jag och Melle ska snart ta och åka en sväng till IKEA. Vi ska handla dom sista sakerna till sovrummet. Känner att mitt humör är på topp idag. Och då finns även inspirationen där.



Besöket på sjukan gick bra idag. Fick en otroligt bra och sympatisk läkare, som förstod MIG. Har mycket mer kött på benen angående min sjukdom och hur jag kommer att få leva med den. Risken finns tyvärr att den kommer att sprida sig upp till tjocktarmen. Även om det dröjer kanske 10 år tills dess, så ska man veta att det kan bli så.
Men enligt honom så är en vanlig förlossning inget farligt. Men en tidigare igångsättning och en läkare som verkligen förstår hur viktigt det är att jag inte får några skador på tarmen.
Det som även var bra med läkaren var att han tyckte att det var viktigt att JAG själv kände efter vad som var rätt för MIG. Att jag ska inte gå med på något som inte känns bra.
Men jag har i allafall fått förklarat för mig att det ska inte vara några problem med en vanlig förlossning. Bara dom ser till MINA behov.
Fast än är inte sista ordet sagt i den här frågan. Hoppas på att få ett nytt besök på Nike inbokat innan början på april. Vill verkligen känna att jag disskuterat klart ämnet och vridit och vänt på alla för/nackdelar.

Den här dagen bjuder på så skönt väder att jag njuter till fullo. Går inte att vara på dåligt humör när man är ute. Ska passa på att vara ute lite på eftermiddagen och fylla på förrådet med energi. Man vet aldrig när man behöver det!?
Fick även ett gulligt samtal med en vän idag. Bara en sådan sak gör att man blir gladare. Balsam för själen att höra alla snälla och uppmuntrande ord. Men även att få prata om barn och familjeliv. Våra liv är så lika samtidigt som dom är så olika =)

Be happy my friends!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback