Riktig vinterkyla!

God kväll i kylan!
Hoppas att ni har förfrusit er idag?! Själv var jag närapå att göra det under eftermiddagen. Låren domnade av och kinderna var röda! Var ingen lång tur men tillräckligt för att inse att termobyxor är ett måste nu! Men en sak som är kul att se är hur bra våra jackor funkar i den här kylan. Men sen är dom gjorde för att motstå -40 grader ;-) Så första riktiga testet får mer än väl godkänt!
Är roligt att se att kylan fortsätter att hålla ett grepp om oss. Så imorgon ska jag verkligen ge mig ut på promenad men fullt påpälsad. Luften är så frisk och klar att den fyller på batterierna till max. Vilket jag gillar =) Älskar när solen skiner, snön knarrar härlligt under fötterna och det är kall och klar luft. Inte ofta det händer men idag var allt en sådan dag. Tyvärr uteblir nog solen imorgon men vad gör det!?

Dagen har vi spenderat hemma hos Melles farmmor. Vi hade en del tvätt att ta tag i och hon var snäll och lät oss tvätta i deras tvättstuga. Skönt med en tvättsttuga med stora maskiner. Och tvättprogram som bara tar ca 40 min =) På kvällen bjöds det på tacobufe, så nu ligger vi och flämtar här i sängen. Är fortfarande mätt!
Melle somnade som en stock efter lite välling. Han har bara sovit ca 2 timmar på hela dagen och det var innan 12. Men jag måste säga att jag är stolt över killen som varit riktigt duktig och knappt gnällt något. Var lite precis innan vi åkte hem men det är helt ok.

Nu ska vi burra ner oss i våra sköna fluffiga täcken och bara mysa. Bästa sättet för att hålla kylan borta ;-) Föreslår att ni göra samma sak!
Ha en underbar kväll!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback