Dofter & minnen från förr!

Idag när jag var på väg att hämta Christian på jobbet satt jag i en bilkö. Och i filen brevid mig rullade en gammal vespa upp. Ni vet en sådan där i fint skick. Studerade den länge och medan jag gjorde det kände jag doften från bensinen. Det luktade precis som när jag var mindre, när vi var på semester.
Flera gånger under min uppväxt var vi på semester i Italien - Vespans hemland =) Fanns hur många somhelst och dom var överallt. Varenda människa hade en, gammal som ung.


Ungefär en sådan jag såg idag, vilka minnen =)

Tänk vad lite lukt kan göra, hur mycket minnen som finns förknippade med det. Var nog 3 gånger i Italien under min uppväxt men mina föräldrar har säkert varit där dubbelt så många gånger. Och en sak är säker, dit ska jag återvända.

Nu är det dags att ge Melle ett bad sen hänga en tvätt. När barnen sedan somnat ska golven moppas. Sen är allt check inför morgondagens midsommarfirande här =D


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback