Lämna mig inte!

God morgon soliga måndag! Vilken tur att solen lyser ute och piggar upp, för annars hade jag nog somnat på två röda. Har haft några jobbiga nätter, med lite taskig sömn. Tror Melle kommit in i någon fas där han tror att mamma och papa försvinner.
Han är inte så på dagarna, varken när han leker eller ska sova. Utan dett är bara på natten när han vaknar. Oftast har han nog drömt något hemskt, för han vaknar och är verkligen super ledsen. Att gå in och ge honom nappen och lägga honom tillrätta funkar bra. Men sen när man ska gå ut blir han ledsen igen.
I lördagsnatt stod jag och klappade honom på huvudet i säkert 15 min. Han sa inte ett ljud och jag trodde han somnat men hann att ta två steg innan han satte sig upp och började gråta. Helt omöjligt att ta sig ut från hans rum utan att han blir ledsen. Vet inte vad det är som hänt!?
Undrar om det är så att han nu kommit in i någon fas där han tror att mamma och pappa försvinner när vi inte är nära honom? Men det konstiga är ju att det bara är så här på nätterna. Inte på dagarna eller kvällarna när han ska sova. Då har vi INGA problem. Kan ju tillochmed lämna honom hos andra och det funkar fint fint.

Någon som har en ide om vad det kan vara eller något tips??

När han vaknade inatt trodde vi att han hade växtvärk i benen. Inte så konstigt egentligen med tanke på att han går så mycket nu. Man märker att han tycker det är jobbigt i benen om man plockar upp honom och sätter sig en stund med honom. Stackars liten, skulle lätt ta all smärta. Bara min lille prins slipper att ha ont! Värker i mig att se honom så ledsen som han är. Skulle bara vilja veta vad som är fel!
Efter 30 min med tårar somnade han i allafall om, helt själv. Duktigt av honom men vi går ju in och säger godnatt flera gånger, så han inte ska tro att vi försvunnit.
Hoppas på att det är någon fas som snart försvinner?! Han har ju haft det med jämna mellanrum dom senaste 4 månanderna. Skulle vara skönt för honom att slippa det bara.

Ska nu ta och hänga upp en tvätt och sedan lägga mig och vila en stund. Melle håller på att somna nu, skönt. Tror vi båda har lite sömn att ta igen. Och idag slutar älsklingen tidigt, strax efter lunch. Så vi ska hämta honom och sedan handla lite gott till hockeyn ikväll =)
Måste även åka förbi Hedin bil. Vår "skyddslist" på ena bakdörren har börjat att släppa. Och den måste vi få bytt men dom ville gärna titta på det först. Tur att man har en ny bil med garanti. Så man slipper att betala för sådana här saker. Kan slå vad om att det säkert kostar X antal tusen kronor att få det fixat.
Härligt med måndag och ny vecka. Mycket som händer och står på schemat. Bla en pappa/morfar som fyller år =D, nagelfix, barnmorskan och sen fyller även Melles farmor år.

Ha en härlig start på er vecka!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback