Snöyra!

God morgon!

Sovit kasst inatt, vet inte varför men vid 03 kunde jag inte helt somna om. Tror jag lyckades efter några timmar men vid 6.30 vaknade Buddah och var glad. Vi låg dock ett tag och drog oss innan vi gick upp.
Blev en härlig mysfrukost med massor av gott, hela familjen. Vi tände även det första ljuset i adventsstaken! Jag har lite svårt att förstå att det redan är första advent. Hösten har flugit iväg i ett rasande tempo. Brukar tycka att den går i slow motion men nu är året snart redan slut!

Igår glömde vi kvar vår teburk i församlingsgården, eller någon trodde att den tillhörde gården och ställde in den i skåpet. Så jag måste ge mig ut med bilen i det här förbaskade vädret. När ska det allvarligt sluta att snöa och blåsa??!! Jag är nog inte ensam om att vara trött på det!?
Tittade ut på vår altan under morgonen och kom underfund med att vi inte kommer ut. Det är nog en meter snö därute, härligt när det driver....
Blir en innedag idag, kanske en tur ut i förrådet och hitta den sista julkartongen. Har lite pynt kvar som jag inte hittar i dom andra eller här inne. Vi har inte så mycket pynt uppe än, lite mer måste vi ha. Ska även stryka juldukar och lägga på matsals & köksbordet.

Kanske skulle ta och klä på mig varmt och börja bege mig mot Landeryd. Känns som det kommer ta en evighet dit och sedan hem igen.

HAPPY första advent på er!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback