Buddah the movie star!

Ja nu är det så att vårat internet har krånglat massor dom senaste dagarna. Och igår kväll var inget undantag!
Igår var även en dag som både bestod av kaos och mys. Kaos för att jag inte landade hemma förän 20.30 och att vår fina tv har gått i graven. Den var helsvart, så när jag kom hem från jobbet var det bara att ge sig iväg och köpa en ny. Saknar min gamla vita tv, även om den här är större och även den snygg. Men det är inte samma sak =(
Myset bestod av en fika på stan med min vackra Sofie. Gud vad härligt det var att fly iväg en stund gumman. Efter en dag på jobbet och ett kaos efter det, var en date precis vad jag behövde.
Många ämnen checkades av, mycket skratt men även en hel del allvar. Mycket i våra liv är inte en dans på rosor men vi finns alltid där för varandra. En skön avslutning på ännu en onsdag.
___________________________________________________________

Men det här inlägget skulle faktiskt handla om min Buddah. Han har farit hit och dit dom senaste dagarna. Blivit stucken här och där.
Igår var det allergicentrum, nytt pricktest som inte visade något. Lite glad är jag men vi ska tillbaka på måndag. Då ska en salva smetas på som ska få sita på axeln tills nästa torsdag. Är nog först efter det som vi får reda på hur vi ska gå vidare med hans allergi. Eller om det är så att han "friskförklaras", det återstår att se.
Men på måndag ska han bli även filmad =) Dom ringde igår och frågade om han fick vara med i en utbildningsfilm som ska visas i utbildningssyfte för bla studenter. Det var självklart att vi svarade ja och redan måndagen efter det kommer den att börja visas =D Gissa om vi är lite extra stolta över Mille, att det var just honom dom valde att ha med.

Idag har vi varit på BVC, vikt och mått men även vaccination. Fast det var inte så farligt som jag trodde det skulle bli. Var den första sprutan som gjorde honom ledsen. Den andra som ska svida grät han för i 10 sek sen var han på bra humör igen. Förvånad blev både jag och vår BVC sköterska Carrie. Nu hoppas jag bara att han inte blir dålig, han slapp det förra gången.
På vikten har det inte hänt så mycket, var inte så länge sen vi var där. Och sen kanske hans kurva börjar att räta ut sig lite. Kan ju inte gå spikrakt upp ;-)

Vikt 27/8: 8680 g
Vikt idag: 8960 g
+/-: + 280 g

Längd 27/8: 68,5 cm
Längd idag: 70 cm
+/-: + 1,5 cm

Det är mycket som händer på längden. Jämförde han med Melle och det roliga är att Melle var 70 cm när han var 8 månader =) Det är som sagt lite skillnad på barnen även om dom har samma genetiska teckning. Men dom är ju inte lika till sättet, så varför skulle dom vara det på vikt och längd!?

Nu fick jag en roligt packet i posten som jag genast ska ta mig ann =D
Återkommer lite senare.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback