Reaktion!

Tidig uppgång idag, redan vid 6.00 var barnen vakna. Gjorde inte så mycket eftersom Mille skulle till allergicentrum på morgonen.
Melle lämnade vi av innan hos mormor & morfar som var gulliga att ta honom under tiden. Direkt efter det tog jag och Mille en rask proenad i det kalla höstvädret till sjukhuset. Är det någon mer än jag som myser lite extra av att gå och sparka löv?! ;-) Är något speciellt med det, som ett sista farväl av sommaren och hösten.
Väl på plats på allergicentrum stötte vi på Erica vår gamla BVCsköterska. Pratade lite med henne innan det var dags för att ta bort kompress och filma. Så roligt att se Mille skratta med sköterskan och kameramannen. Han är ett riktigt litet charmtroll, både enligt mig och dom. Jag blir stolt som förälder och växer flera meter när jag får höra det från andra.

När det var dags att ta bort kompressen kunde jag inte låta bli att hoppas att det skulle visa något. Jag kände enbart så för att vi skulle slippa behöva ta reda på vad det är han är känslig emot. Har kännt att det varit så självklart att det är mjölkproteinet. Och vilken lättnad det var när en rodnad och svullnad visade sig på ryggen.
Det låter kanske konstigt men som förälder känner man när något är rätt eller fel med sitt barn. Jag sa det om Mille redan innan han fick alla utslagen. Var en känsla jag hade i kroppen redan från när han var 1 månad. Och nu har jag haft känslan om att vi hade rätt om mjölken. Man SKA lyssna till den där innre rösten, den har ALLTID rätt!
Men jag tog det inte som något negativit besked. Mille mår prima och lider inte något av det här. Det finns dom barnen som har det mycket jobbigare.
Vi behövde även inte vara rädda för att ge honom lite mjölk och se om vi får någon reaktion. Skulle vi sedan få det så kunde vi testa igen efter någon månad. Vi ska inte tillbaka nu förän om 6 månader. Då blir det ett nytt pricktest och och efter det får vi helt enkelt se vad som händer!
När Mille nu blir 6 månader upphör hans ersättning att vara billig. Så nu ska vi börja ge honom mjölkfri välling, gröt, mat mm. Känns riktigt bra eftersom ersättningen inte håller honom mätt på samma sätt som tidigare.


Jag och underbara Buddah i lördags =D

Barnen sover nu och jag ska passa på att bara slappa. Släppa alla måsten, det är något som jag måste lära mig. Passar ofta på att göra en massa saker när båda sover men nu får jag sluta med det. Wish me luck =D
Hoppas ni njuter av denna underbara höstdag!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback