Trygga charmtroll

Är lycklig lottad över att ha fått två så underbara killar. Att se dom fyller hela mig med så mycket lycka och ALDRIG att jag skulle kunna svika dom. Som förälder anser jag att man har ett ansvar att älska sina barn villkorslöst och till 100 %. Och jag kan ställa mig frågan hur hjärtlös man måste vara när man inte gör det? När man favoriserar, prioriterar bort och verkar nonchalant!?

Eftermiddagen idag bjöds på fika hos mina föräldrar innan vi åkte till Maxi. Dom ställer upp i vått och torrt och jag är otroligt tacksam. Dom delar ett band med Melle och Mille som är starkt. Melle litar till 110 % på dom och vet vilka dom är. Han vet att han är trygg och älskad där. Mille kommer göra samma sak när han blir större.

Varannan måndag är Mille hos dom när jag och Melle är på simmet. Hade inte dom ställt upp hade inte Melle kunnat simma. Med arbetstider går det inte att simma någon annan gång. Och jag är SÅ glad att dom tar sig tiden och är med Mille i ca 1,5 timmar.
Varje gång jag har nageltid ställer även dom upp och passar barnen. Eftersom Christian jobbar när jag är ledig kan han inte ta barnen. Enda gången det funkar är i såfall på fredagar men chansen att få en tid just på fredag eftermiddag är ganska svårt. Jag är ju inte ensam om att vilja ha tider =)
Förra måndagen när jag var i Ullared så hade vi tid på Allergicentrum med Mille. Och eftersom det skulle ta sin lilla tid var någon tvungen att ha koll på Melle. Den här gången kunde inte mina föräldrar men då kom en räddande ängel. Svärfar tog lite ledig tid från jobbet och kom och mötte upp grabbarna på sjukan. Sen satt han och Melle och lekte i lekrummet. Även där känner han sig trygg. För hade han inte gjort det hade han varit ledsen och velat vara med pappa. Men icke, han har en underbar relation med farfar och det är jag riktigt glad att se!
Jag är även glad att se honom trygg med våra vänner. Sofie är där och ger honom värme och kärlek, vilket betyder massor för mig. Även Ramona är en ängel med honom. Vi har ju fikat en del ihop om vi säger så ;-)
Självklart delar Melle en speciell relation med Mikie. Han är som hans farbror som inte finns. En riktig lekfarbror och det är med glädje som jag ser dom ihop.
TACK ALLA, NI SÄTTER GULDKANT PÅ VÅR TILLVARO!



Som jag älskar er och er pappa ♥

Det här inlägget är inget jag ångrar och jag står för allt jag säger. Jag är den jag är, så enkelt är det. Men kom ihåg att jag ALDRIG valde en sida!

Nu är det jag som säger godnatt. Pussa lite extra på dom ni tycker om. Det ska jag göra!


Kommentarer
Angelica säger:

Jag håller med dig. Och jag förstår dig. Ibland är det ju dock "bra" när andra gör misstag runt om en själv, då kan man lära sig av det. Trots att dom kanske inte gör det.

Puss på dig och din finfina familj <3

2010-10-26 | 23:54:48
Bloggadress: http://aimeesmom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback