Crazy day

Mätt i magen efter en god middag. Men om jag skulle säga att den var lugn skulle jag ljuga. Det härjades från båda barnen. Och just idag var det inget som jag gillade. Så när dom ätit klart fick dom gå in i rummet och leka.
På jobbet har vi igår och idag ahaft ombyggnation. Och vi har valt att inte hålla butiken stängd under tiden. Dels för att vi vill att våra kunder ska kunna ha valet att handla hos oss ändå. Men även för att vi har ett ombyggnationsteam som sköter det åt oss. Det betyder att vi inte behöver göra den biten. Jag är inte den som klagar över det ;-)
Att jobba i detta kaos är inget jag direkt gillar. Dels för att det är stökigt men även för det är väldigt högljudt. Det är som att arbeta på en byggarbetsplats. Var knappt så att det gick att prata med kunderna i kassan. Ett par hörselskydd  hade behövts. Fast det som var roligast var att grabbarna som skötte maskinerna inte hade det. Dom kan inte höra särskillt mycket ;-) Inte för att jag vet då dom inte pratar varken svenska eller engelska. Är tyskar eller ryssar och allt dom gör är att åka runt och bygga om. Kul jobb...eller inte.

Imorgon skulle varit min lediga dag men jag jobbar ett litet extrapass på morgonen. Blir att plocka pall från 06-09. Kommer att komma en hel del varor, behövs fyllas upp nu efter att vi byggt om. På vissa hyllor är det ganska tomt =)
Men när jag kommer hem blir det en mysig fika med min kära innan vi hämtar Melle på dagis och drar till IKEA. Där även dom håller på och bygger om. Tror jag har en liten dragningskraft till just ombyggnationer ;-)
Ska även inhandla nya blommor till framsidan, äntligen säger jag. Är så trött på den tråkiga ljungen, den har verkligen gjort sitt nu.

Snart försvinner älsklingen på föräldramöte. Blir han som får gå, jag orkar inte ärligt efter den här dagen. Det enda jag längtar efter just nu är tyyyystnad. Men barnen håller låda här hemma, så det lär dröja =)
Tror att det blir att göra dom sällskap i leken. Har allt saknat dom som en tok idag =) Mina små hjärtan.

Skriver lite mer när dom små lagt sig och sovit.
Ha det gott så länge.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback