För vinet


Dessa vinglas inhandlade vi förra veckan på IKEA. Har glas från Orrefors serie Line men tyvärr kan man inte köpa 6 st utan att bli ruinerad ;-) Vi har lilla vitvinsglas varianten från serien men till röd vin har vi haft glas som varit för stora. Vi snackar baljor, ca en halv flaska ryms i dom. Lite för stora och klumpiga för vår smak.
Så efter jag sett dom här hemma hos fina Emma blev jag riktigt sugen. Designen är ganska lik Iittala men det gör mig inget. Dom kommer få stanna tills vi köpt 6 rödvinsglas från Line =)
From i år har dom ett nytt lägre pris med, 29 kr för ett glas är helt ok för min del. Tidigare priset för 45, riktigt bra prissänkt där IKEA!

Nu ska jag natta mina små troll. Dom börjar bli trötta men först ska tänder borstas, blöjor bytas och pyjamaser på. Det tar sin lilla tid ;-)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback