Pink & lace

Har fixat och donat här hemma hela eftermiddagen. Var en säng på IKEA med mamma och syster efter jobbet. Hämtade först grabbarna som mannen lämnade där vid lunch. Bjöds på påsktårta och kaffe när jag dök upp, tack =) Behövde jag efter en dag på jobbet som inte varit lika skoj som dom tidigare. Går inte närmare in på varför här. Nu har jag "påsklov" och då är det bara glada saker som gäller här =D
Grabbarna var uppe i full lek när jag dök upp hos mamma. Fick en puss av Melle, dagens bästa puss =) Sen blev det fika och lite mys i solen på balkongen. Barnen hade sprungit ut och in under hela tiden dom varit där. Kan faktiskt förstå dom.
Sen styrde vi som sagt kosan mot stora varuhuset. Pga det fina vädret och påsken så var det inte alls mycket folk. Lungt och fint, hann med att hitta massor av fint. Hade nog kunnat få med mig lika mycket till. Men en blomma till måste jag nog åka ner och köpa imorgon, blev helt kär i den =)


Nu är fyndet på plats, en fin spetsduk som jag hämtade ut igår. Och med den rosa blomman är det nu ett sött vårtema på matsalsbordet.

Är denna jag vill ha en till av.

Blev även söta plåtkrukor i vitt med en "spetskant". Dom var sjukt billiga och även dom skulle jag nog kunna köpa fler av. Bra att ha hemma ;-) Till dom blev det rosa fina blommor också. Men jag har inte riktigt kommit på vart jag ska ställa dom. Skulle vilja ha dom i vardagsrummet men Buddah sliter gärna ner det mesta i fönstren. Spelar ingen roll hur mycket vi säger ifrån. Men blommor kan man köpa billigt, krukan går ju inte sönder om den åker i golvet ;-)



Får nog bli en snabbis imorgon till IKEA. Tar med mig Melle medans Mille sover sin förmiddagsnap. Skulle behöva besöka systemet med. Vet tyvärr inte om det är öppet??, hoppas på det =) Någon som vet?? Blir att kolla upp på hemsidan!

Nu ska jag prova min klänning, hann inte med igår. Passar på nu när barnen somnat gott i sina sängar. Tog inte lång tid efter all lek ute på altanen under kvällen =)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback