Sooool

Just nu sitter jag på altanen och njuter av värmen. Det är knappt så det blåser, brukar annars ligga på men just idag står det still. Om jag fick bestämma så skulle jag sitta kvar här hela dagen =)
Som sällskap har jag Buddah. Han kryper runt och utforskar varje liten cm, en helt ny värld för honom. Förra sommaren var han ju så liten, då blev det mest ligga i vaggan i skuggan. Det tar han igen nu, full fart med leksakerna är det som gäller.
Melle höll oss sällskap till för ett tag sedan. Men han började bli trött och valde att gå in och lägga sig. Idag var första dagen som vi började att lämna honom ute. Pappa hann knappt och säga hejdå innan han satt bland dom andra barnen i sandlådan =) Är precis så vi vill ha det, ute mycket och gärna som idag på upptäcksfärd i skogen.
Vi passade även på idag när alla fröknarna var där att ge dom sina påskpresenter. En lten gul blomma till alla i personalen men även ett stort påskägg med 3 kg godis i att ha på kontoret. Det är dom mer än värda!
När vi kom hem blev det lite lek på tomten innan vi valde att grilla korv till lunch. Och för att knyta ihop säcken åts den självklart på altanen. Melle valde en lek och ätteknik, man sitter lite och leker lite. Men jag har inte hjärta och tvinga honom sitta på stolen. Han älskar att vara ute och i år har han massor av gräs att springa på. Det gillas skarpt redan nu.
Till våren ska även en gungställning inhandlas. Båda grabbarna vill gärna gunga samtidigt. Vi har en gunga i carporten men en till blir lite trångt. Då är det bättre med en ställning på baksidan. Tror inte någon av dom kommer klaga ;-)


Som ni ser så har alla ytterkläder fått ryka. Var lite varmare på altanen än vi trodde när vi kom hem från dagis =)





Eftermiddagen ska spenderas några timmar på jobbet. Lite trist att behöva lämna min sköna plats här men det är bara 5 timmar så det ska jag nog klara av. Är ledig imorgon och då kan jag passa på att vara ute hela dagen =D Kommer nog göra det om vädret bjuder en repris från idag.
Grabbarna drar iväg på bad också, hade jag kunnat hade jag självklart följt med och tittat. Men Buddah får vara hos mormor under tiden. Lite kvalitetstid för pappa och Melle, det gillar min stora prins!

Nej nu blir det en kopp kaffe och lite vila. Ni vet, man sover fast ändå inte. Ja strunt samma, in kommer jag inte att gå i allafall ;-)
Jag hoppas ni har det lika skönt som vi har det. En bra start på påskveckan =D


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback