Höst??!!

Fy vad kallt det är ute idag. Blåser kallt, höstvindar vill jag allt säga. Ni vet när det inte finns någon värme, utan bara kyla. Bara att vänta på den krispiga luften som normalt brukar komma i september. Och håller tummarna för att det är då den kommer..

Förmiddagen har vi spenderat ute på dagis. Ett väldigt lätt regn föll men det hindrade oss inte. Överdragsbyxorna var på och sköna skyddande jackor. Men jag hade inte räknat med den kalla luften. En tröja och leggings räckte inte. Blev högt tempo hem för att få upp värmen =)
Annars gick denna dag helt ok. Mille var lite ledsen emellanåt. Men det var alla inskolningsbarn idag. Vet inte om det är för vi är mitt i veckan?? Igår var alla glada, kanske dom frös idag ;-)
Imorgon ska vi sitta inne och pussla med lite kort på familjen medans barnen är ute och leker. Tror att det är bra om vi börjar avvika oss lite från Mille. Så han får vänja sig vid att vi inte alltid är med på dagis. Tanken är att vi ska lämna honom på fredag och då gå hem tills det är dags att hämta. Tur att vi bor nära och att det är korta pass =)

Tror Mille var riktigt trött idag. Han har gnott sig i ögonen hela förmiddagen. Och det var säkert därför han var lite extra gnällig med. Kan vara tänderna också. Just nu har han fyra på gång, två i överkäken och två i underkäken. Dom kommer upp långt bak med, måste kännas =(
Nu sover dom i allafall och jag ska passa på att vila. Vi gick och la oss rätt sent igår. Även om vi sov hela natten fram till strax efter 6.30 är jag fortfarande seg. Kanske en kopp kaffe och sedan sluta ögonen en stund är lösningen ;-) En kopp kaffe får det bli i allafall. Hjälper till att få upp tempen i kroppen om inte annat =)

Ha det gott.
KRAMAR.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback