Beröm till mamman!

Fick lite sovmorgon idag, tacl för det =) Buddah kom som vanligt in till oss strax innan 04 och somnade om som en stock. Lika bra att börja vänja sig vid att ha en liten tjockis brevid sig i sängen ;-)
Idag lämnade vi Melle och pappa på dagis. Jag och Buddah for vidare för blodprov hos Anders. Ska se om det är så att han tål mjökprotein. Och svaret kommer senast måndagkväll. Har inga förhoppningar på att det ska visa att det har försvunnit. Men det är självklart att vi inte kan låta bli att hålla tummarna lite =)

Så små barn som Mille är ganska svåra att ta blodprov på i handen eller armen. Så det lättaste är alltid att ta i ett kärl från huvudet. Många tycker säkert att det känns hemskt att låta en doktor sticka deras barn i huvudet!? Men jag tycker att det inte är så farligt. Finns mycket värre saker än det.
Efter att han fått lite bedövningssalva på ena sidan av huvudet höll jag och sköterskan fast en förbannad Mille. Han grät och blev röd som en tomat i huvudet. Inte för att det gjorde ont, utan för att vi höll fast honom. När allt var klart lugnade han ner sig direkt. Snussade på sin filt och sög på nappen. Inga problem där inte!
Mille fick självklart beröm men den som dom tyckte var duktigast var mamman i sällskap, det vill säga mig. Jag tycker inte att det var en stor sak att låta dom sticka honom i huvudet. Men Anders sa att inga föräldrar gillar det och visa vill inte alls att dom ska sticka där.
När föräldrarna jagar upp sig blir det bara värre för barnet. Men om alla hade den inställningen som jag hade skulle det gå myket smidigare många gånger.
Det glädjer mig alltid när mina barn eller jag som mamma får beröm. Det är ett bevis på att man gör ett bra jobb. Att andra än en själv tycker att man lyckats bra. Att jag är lugn och trygg när det kommer till sådana saker spelar roll för mina barn. Jag blev i vilket fall glad över komplimangen =D

På dagis gick det som en dans idag med. Melle struntar helt i att pappa är där. Han leker med barnen och fröknarna. Kryper upp i soffan och sätter sig brevid när dom läser sagor. Han stojar och har verkligen hur kul somhelst.
Imorgon ska vi ta med lite kort och göra ett kollage. Eller pappa ska göra det i ett annat rum under tiden som Melle leker. Är verkligen så roligt att höra att det går över våra förväntningar =D

Barnen ligger nu och sover. Mille sov över lunchen så när han vaknar får han lite mat. Sen ska vi passa på och åka iväg och handla. Ikväll väntar inventring på jobbet. Skönt att börja kl 19, hinner med att nästan natta barnen =)

KRAM på er denna fina dag!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback