Kloss nr 8

Melle har idag visat prov på hur stor han börjar bli. Bara 16 dagar kvar, sen blir han 2 år. Vart tog dessa år vägen??!!


Mina fina kille i helgen. Han ser precis ut som en hund som väntar på ett Varsegod =)

Melle har i allafall 12 st klossar, alla med nummer 1-12 på. Vi har dom liggandes i en låda i hans lekbyrå. Och idag kom han ut med åttan och sa otta. Till en början tänkte vi bara att det var en tillfällighet att han sa något som liknade just åtta. Men ikväll stod han och letade efter kloss åtta i sin låda. Han tog upp kloss efter kloss och la på golvet. Och hela tiden stod han och sa Nej, inte otta.
Just den klossen låg kvar i vardagsrummet, så jag smet ut och hämtade den. Lade sedan ner den i lådan när pappa pratade med honom. Och när vi sa att han skulle fortsätta leta, hittade han självklart åttan och ropade med ett skratt OTTA!!!

Jag säger inte här att Melle är smatare än något annat barn. Det jag vill är att berätta om just HANS framsteg. Jag är stolt över allt som han gör. Att jämföra honom med andra skulle jag aldrig få för mig. Dom som gör det är nog osäkra som föräldrar. Jag tror man inte känner sig helt trygg i sin roll. Men det är bara vad jag tror, jag säger inte att jag har rätt och du har fel!

Nog om det. Nu ska här ätas nybakade scones och drickas te. Barnen busade med pappa i sängen förut och det var två trötta grabbar som nyss somnade. Underbart att se hur dom skrattar ihop. Dom bästa av bröder ♥


Kommentarer
Angelica säger:

Jag tror allt han är smart er grabb ;) Tycker det är helt galet kul att se ens barns framsteg! När de säger något nytt eller verkligen försöker göra något nytt och klarar det! Känns ju som att man gör ett bra jobb då.

Vi ska vara stolta över oss också då :)



Så du vet vem jag skrivit om på min blogg?? haha Är ni kompisar eller?

Kramar

2011-02-01 | 19:57:52
Bloggadress: http://aimeesmom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback