Cliniderm från ACO



Cleansing milk, Active protection day cream & Age delay serum.

Genom Buzzador har jag fått chansen att testa Cliniderm. Det är en serie med rengöringsprodukter som ACO tagit fram.
Jag har nu i några dagar testat deras Cleansing milk, Active protection dag kräm och Age delay serum. Produkterna är helt underbara och passar min hy perfekt.
Nu när vintern är här med sin torra luft blir min hud torr men sedan jag började att testa Cliniderm har den fått en bra balans. Den har blivit len, smidig och framförallt mjuk.

Cleansing milk: En rengöringsmjölk, den tar bort orenheter och make up. Den ser till att huden blir mjuk och len men bevarar även hudens fuktbarriär.

Active protection day cream: En dagkräm som skyddar huden mot yttre påfrestningar. Den förbättrar fuktbarriären så att den blir ännu mer motståndskraftig. Även den lämnar huden mjuk och len.

Age delay serum: Ett serum som hjälper huden att bli jämn och smidig. Med tiden så blir hyn mer spänstig och elastisk. Den ser till att motverka åldertecken och stärker upp hudbarriären.
För att uppnå bästa resultat ska den användas under både dag - och nattkrämen varje dag.

Serien av produkter är framtagen speciellt för oss med nordiskt klimat. Vår hy ställs inför hårda prövningar, både genom krav men även genom klimatet. Den försämras genom stress och yttre påverkningar. Det gör att åldertecken snabbt börjar att visa sig.
Genom att besöka apoteket kan man själv hitta dom produkter som passar sin hy bäst. Det finns nämligen många fler produkter än dom jag fått testa. Allt för att man ska få en så bra balans i huden som möjligt!
Här hittar ni Cliniderms hemsida och kan själva läsa mer om rengöring och deras alla produkter. Ett plus är att det finns en serie även för herrar =D
_______________________________________

Håll utkik senare idag på bloggen, då ska jag starta upp en tävling där även du kan vinna ett litet kit med produkter. Fyra stycken lyckliga kommer att bli vinnare i tävlingen som kommer avslutas om ca 2 veckor.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback