Min lediga dag!

Barnen busar runt och jag sitter i soffan. För en stund sedan har vi tacofiesta och när barnen somnat slår jag till på en glass ;-) Men än har inte sanden kastats i deras ögon.

Idag har jag varit ledig, kändes skönt efter två dagar med kaos. I fredags på jobbet då kylen valde att gå ut i strejk. Igår var det kaos hemma då huvudvattenledningen i tvättstugan började att spruta. Var bara för älsklingen att stänga av allt vatten och invänta hjälp. Den hjälpen tog hela dagen!

Älsklingen slog till på att ha J idag. Var länge sen sist, så jag och grabbarna har varit hos mina föräldrar och myst. Men jag smet iväg på morgonen först och gjorde mina naglar ;-) Härligt när man själv kan välja tiden!
Fick korta och otroligt sköna naglar. Sen blev dom så enkelt snygga. Glitter som manikyr, funkar fint för mig. Jag vill ha lite glam men ändå lättskött med tanke på mitt jobb.


Mina korta naglar, ge dom två veckor så är dom långa som ogräs. Och Mille som sov så sött en stund hos mormor och morfar. Han somnade i min famn innan vi skulle äta, sötnos =)

Mörkret kryper på nu, så lite ljus ska tändas och när barnen somnat myser vi loss. Nu är det bara jobb mån-fre innan det är två veckors ledigt. Men riktig semester blir det inte då vi börjar inskolningen på dagis med Mille. Då är sommarlovet slut för barnen och vår nya vardag börjar =) Ska bli lite spännande!
Tänk att i närmare två och ett halvt års tid har vi varit föräldralediga. Först var det jag och nu det senaste halvåret min fina man. Så vardagen som kombineras med jobb och dagis har vi inte haft en. Men valet vi gjorde känns hur bra somhelst!

Trevlig söndags kväll!
KRAMAR!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback