Jag & lillprinsen

Ny vecka, nya händelser och möjligheter!

God morgon bloggisar! Hoppas ni vaknar upp till en lika fin måndag som vi har gjort?! Vi har en sol från klarblå himmel. Kanske inte sommarvärme ute men tillräckligt för att bara behöva ha en tröja på sig.
Melle och pappa gick precis till dagis. Var ett tag sedan Melle var på dagis. Förra veckan var han ledig på måndagen pga röd dag. Sen fick han vara extra ledig torsdag och fredag. Vi ville mysa lite extra tillsammans på torsdagen så han fick vra hemma då. Ja och i fredags var det ju student för faster och då var han självklart tvungen att vara med =)
Nu är det bara 1,5 veckor kvar innan han får sommarlov. Melles dagis stänger över sommaren och Christian är ändå hemma hela sommaren. Dumt att han ska gå 15 tim/v på ett främmande dagis.

Har mysigt sällskap här brevid datorn av Mille. Vilket charmtroll han är. Visst han har sina stunder av ren och skär ilska. Det är en bestämd herre det här. Han kan bli så arg att han skakar.
Just nu så stor han och pillar på min stortå. Ibland tittar han upp och säger Nääj och flinar. Går inget annat än tycka att han är sötast =)
Dom senaste två veckorna har fler små ord börjat att ploppa ur munnen på honom. Inga meningar men det är inte enbart mamma och pappa. Nu säger han bla bapp=napp, ja, nej, tatt=tack, titta, nanaz=Mahnaz. Dock har han bara sagt Mahnaz en gång och det var i fredags =)
Kommer komma ännu mer ord och även andra färdigheter under sommaren. Han tar efter sin bror kan jag lova. Det Melle gör gör Mille ;-) Jag är stolt som en tupp över mina barn och det tror jag märks!

Snart kommer pappa hem och då blir det en kopp kaffe innan jag tar en dusch. Ska hinna med att fixa lite innan jag hämtar storprinsen på dagis och sedan far till jobbet.

KRAM på er!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback