Rosa härliga beta



Ja nu är jag fast. Alla rödbetor jag kommer över kommer jag köpa. Kommer stinka vitlök men vad f*n. Det smakade ju så gott =D
Tack min fina arbetskollega för tipset, förstår att du kan leva på det ;-) Är nog vad jag kommer göra till grillat. Mycket godare än en egengjord potatissallad eller liknande.

Var otroligt enkelt att göra med, plus i kanten för det. Skalade betorna igår och la dom i kallt vatten över natten. När jag kom hem idag så kokade jag dom halvmjuka. Och när vi kom hem efter lite ärenden på kvällen så skivade jag upp dom. På med en god olja, smaksatt salt och massor av vitlök. In i ugnen i ca 20 min och dom var perfekta!

Var lite ledsen att jag inte gjorde mer. Hade gärna vräkt i mig en portion till men jag ville hellre ha matlåda imorgon. Även Mille älskade maten men vi gav honom inte för mycket betor. Har hört att man ska vara lite försiktig med det hos barn runt 1 år. Nu är han över men han behöver ju inte vräka i sig som sin mamma =D

≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈

Här sitter vi nu i soffan och ser på Lotta. Är faktiskt startskottet för sommaren, bara allsången kvar ;-) Nej men jag måste ju självklart se när Orup är med! Bättre sångare/låtskrivare får man leta efter.
Ikväll myser vi till det lite extra. Har sovmorgon imorgon då vi inte behöver vara på dagis förän 9.00. Då blir det midsommarfirande =D

Se till och njut av kvällen.
KRAM.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback