Ledig

Hej på er!
Har nyligen intagit lunchen, korv med bröd. Underskattat att äta, med räksallad och en god senap är det yummie =)
Passade på att fixa med mina nya blommor till köksfönstret efter maten. Nu är det nytt och fräsht igen. Hittade snygga blommor billigt idag på Blomstertorget. Fick med mig en bukett tulpaner till soffbordet och en pärlhyacint. Pärlhyacinten satte jag i en liten kruka, på med lite sten och en pärla. Den ska vi ge till Melles ena fröken som slutar imorgon =(
Tycker det är riktigt trist med tanke på att hon var en av de två yngre tjejerna som jobbar där. Men men det kommer säkert någon ny som är lika bra =)
Men vi kände att något litet måste vi ge, även om Melle bara har gått där i en vecka. En fin gest och en lycka till önskan. Hon kommer bli saknad!

Melle gick idag 8-11 på dagis. Första "riktiga" dagen och den gick fint. Han blev ledsen en gång och det var när dom skulle gå in efter att ha lekt ute. Han tyckte det var så skoj och tyckte dom skulle varit kvar ute =) Var en glad kille som vi hämtade i allafall.
Efter vi lämnat Melle på dagis for vi ner till Maxi för veckohandling. Skönt att vara där strax innan 8.30 en tisdagsmorgon, är inte mycket folk just då ;-) Passade på att strosa runt i lugn och ro, fick nog med oss allt hem denna gång =D
Hade lite tid kvar efter handlingen innan vi skulle hämta Melle. Så vi får ut till Blomstertorget, har inte varit där sen dom flyttade. Mycket fint och så mycket fina blommor. Blev sugen på att köpa både det ena och det andra. Kom i allafall hem med lite nytt. Tyvärr får ni vänta med bilder till senare idag, kamerabatteriet var helt dött.

Härligt det är att vara lediga så här ihop om dagarna. Som en sådan sak att bara åka och handla med ett barn. Var precis som förr i tiden =)
Är just det här jag älskar med mitt jobb, att vara ledig när många andra jobbar. Jag är så van att jobba kvällar och helger, så den biten stör mig inte. Ett måndag - fredag 7 - 16 jobb är nog inget för mig.
Imorgon är jag ledig med. Då ska farfar komma hit på lunch. Han var sugen på att träffa grabbarna =) Trevligt med lite lunchbesök.

Ska nu ta och leka lite med Mille. Melle somnade som en stock för en stund sedan. Märker hur aktiverad han blir på dagis. Inte ofta han somnar så här snabbt på dagarna =) När han vaknar blir det eftermiddagsfika och en ny film för grabbarna =)
Önskar er en skön tisdag.

KRAM!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback