2 x Ruda

I slutet på förra veckan fick vi besked om att Milton kommer få börja på samma dagis som Melle. Fick reda på det av fröken Lena när jag hämtade Melle, hon kunde inte hålla sig. Så nu komer hon få skola in lillebror med, skoj =D Så under kvällen har jag tackat ja till platsen och den 8/8 kör vi inskolning!
Kommer bli så skönt att ha båda barnen på samma dagis. Har inte varit en självklarhet pga den platsbrist som råder. Och om man inte informerar den personen på kommunen som har hand om det området man bor i så kan barnen hamna på olika dagis. Är inte lätt att veta, vi fick reda på det av en slump när vi ringde och frågde om nya dagiset.
Grabbarna kommer efter årsskiftet få flytta till det nya dagiset dom bygger precis utanför oss. Vi har disskuterat hit och dit om för &nackdelar med att ha dom så nära. Det vi har kommit fram till är att det kommer funka fint. Likväl som det kommer vara mindre kul att se huset när dom har dåliga dagar så är det lika skönt att aldrig ha mer än några steg till dagis. Det bästa av allt kommer nog vara att allt är nytt och fräscht =)

Somnade till i soffan tidigare. Trött efter natten och en riktig skitmorgon. Fick gå hem från jobbet då jag enligt mina kollegor var helt vit i ansiktet. Kan äligt erkänna att jag var långt ifrån 100 %. Ett illamående som gjorde mig helt matt, orkade knappt att lyfta kartongerna. Men sömn och nyponsoppa fick det värsta illamåendet att lägga sig. Kroppen är inte helt full med ork men jag hoppas att sömn ska råda bot på det?! Än så länge har Melle sovit bra. Och innan han somnade fick han världens energikick. Blir nog dagis imorgon, OM han är feberfri! Han trivs bäst med att få vara ute och leka. Skulle han bli sämre så kan vi bara hämta hem honom.

Nu ska jag vara trist och förflytta mig till sängen. Se den sista perioden av hockeyn i sängen, sen kommer jag slockna..igen ;-)
Sweet dreams!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback