Åh vilken dag!


Gådagsens efterrätt. Jordgubbar med lättvispad grädde, lite vaniljsocker i den för att söta upp. Toppad med vit och ljus choklad =)

Här har vi haft en skön start på lördagen. Betat av liten måsten på vår lista. Bla veckohandling och klippning av mannen. Vilken tur att man har underbara grannar som jobbar som frisörer, det finns ALLTID en tid ;-)
Skönaste var nog att komma ner till Maxi strax innan 10 och handla. Vi använder alltid självscanning när vi handlar och idag lyckades halva handlingen försvinna från dosan. Tyvärr gick det inte att "finna" vår shopping i kundtjänsten. Dosan hade helt enkelt tappat den trådlösa kopplingen. Så som plåster på såren fick vi 25 kr rabatt. Det är bra service mina vänner =)
Efter det blev det att lämna av Christian i stan. Han passade på att klippa sig då manen blivit stor och framförallt tjock. Under tiden åkte jag och grabbarna hem med varorna och sen ner och hämta Christian. Hann med att boka en tid till mig med innan bröllopet. Skönt att även ha det borta från listan.

Nu ska vi inta lite lunch och sen är det sovdags för grabbarna. När dom vaknar kommer mormor och morfar hit. Dom ska vara barnvakt då vi ska titta på faster Milla som dansar bal idag =D Är lite nervös faktiskt, mest för jag vet hur man känner sig "stora" dagar i livet. Bal och bröllop är bara några av dessa dagar =)
Efter balen så blir det ut och äta med min kära. Kan ni fatta, vi ska få EGENTID!! Blev superglad i telefon igår när mamma sa att det inte vara några problem att ha barnen lite extra så vi fick gå ut. Jag har lätt dom bästa föräldrarna som ALLTID ställer upp!!
Även om det inte blir någon sen kväll så är det ändå underbart att få några timmar på tu man hand. Bara vara man och hustru - viktigt!!

Dags nu att utfodra dom små och sedan fixa till sig inför eftermiddagen och kvällen.
Kikar in lite senare!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback