Sovmorgon!

Då var det fredag igen, som vanligt bara måndagar och fredagar =) Veckorna springer iväg men någon myshelg blir det inte för mig. Jobba öppning till stägning både lördag och söndag. Det betyder att jag jobbar hela Milles 1 årsdag =( Fy så jäkla trist det är men vi har firande på kvällen när jag kommer hem från jobbet. Bara vår lilla familj =D

Idag tog vi en liten sovmorgon, skönt. Barnen kom i säng ganska sent igår. Vi var hemma hos Ramona och Mencken och grillade på kvällen. Första gången vi fick se huset som dom köpte för läääänge sedan ;-) Riktigt mysigt, ljust och vackert inrett. Naturen inpå knuten, en riktig idyll!
Melle hade en superkväll och hittade en ny bästa vän. Katten Tiger, han har nog aldrig fått så mycket uppmärksamhet som igår. Melle klappade, lekte, sprang ja allt med denna lilla ludna vän. Och Tiger verkade tycka det var lika skoj, han sprang efter Melle som en hund =D Ja det är nog en hund i fel utstyrsel om ni frågar mig ;-)
Kvällens höjdpunkt för lillkillen var nog ändå när han fick åka traktor med pappa. Och inte nog med det, Melle fick styra. Gissa om han var koncentrerad, inget skratt eller leende. Att tittade noga och styrde sedan. Visst det gick bara i 1 km/tim men herregud så duktig han var. Hela huset och tomten är intakt =D




Tyvärr var vi tvugna att bege oss hemåt strax innan 20.30. Grabbarna var då så trötta att inget funkade, inte ens Tiger.
Tog inte lång tid innan båda sov som stockar i bilen och efter välling hemma somnade dom om igen. Vi sov sedan som små bebisar allihopa hela natten!

Nu ska jag och Mille sticka iväg och handla lite. Älsklingen är på övervåningen och Melle på dagis. Vi skyndar oss på hem så vi hinner med att hämta lillkillen på dagis =D
Sen blir det lite lunch och slapp innan dagens kortpass på jobbet börjar 15.30. Skönt med tanke på helgen som väntar =)

KRAM!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback