Doften i bristen

Gårdagens muffins till adventsfikat =) Puddrade med floursocker, lite känsla av snö blev det.

Är inte direkt så man känner av julkänslan när man tittar ut genom fönstret. Ingen snö så långt ögat kan nå och ingen ser man i sikte heller. Det skulle behövas för att pigga upp. Grått och trist gör att det redan är mörkt vid 15. Med lite puder ute så blir genast kvällarna lite ljusare. Men som en stammis på jobbet sa till mig idag. "Om ca en månad vänder det och vi går mot ljusare tider" Det tycker jag var piggt sagt =)

Så för att pigga upp mig gör jag mycket bakverk med saffran nu. Det blir bullar och mufiins i mängder. Är nu ledig i dagarna två och då ska jag och grabbarna passa på att baka lite. Har fortfarande äkta ( då menar jag ÄKTA) saffran som jag fick av Mahnaz förra året. Håller tummarna för att den kommer vara lika välsmakande som förra året =)
Jag tycker att smaken av saffran är ungefär lika förknippad med julen som kanelen är. Det går inte att äta en lussekatt i sommaren. Den ska avnjutas från slutet på november. Men det är bara för att smaken framhävs lite extra när juletid nalkas =)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback