Laddar...


Det finns många omkring oss som trycker ner och sårar bara för att själva må bra. Men stå rak i ryggen med huvudet högt och DU vinner! Inget är vackrare och starkare än en sjävlsäker människa!!

Barnen leker för fullt här hemma. Härligt att se dom men inbland bryts självklart leken av skrik och tårar. Då har deras gemensamma lek förstörts av dåligt sammarbete ;-) Är inte lätt att ha en lillebror som vill vara med jämt! Men Melle är duktig som bjuder in sin lillebror så gott han kan. Ibland vill han ändå ha lite tid för sig själv. Och då måste vi ge honom det även om lillebror blir förbannad =)

Idag börjar barnen lagom till lunch. Skönt att ha en morgon i ett lite lugnare tempo. Inte behöva kasta sig iväg till jobb och dagis. Utan vi myser, läser, leker och tvättar någon maskin med tvätt =) Jag älskar den här lyxen att vi en stund på förmiddagen innan det är jobb. Visst är det skönt att komma hem på eftermiddagen men att kunna göra vad jag vill när andra jobbar är skönt. Jag har nästan alltid jobbat kvällar och helger och jag gillar det. Vi hinner göra massor med saker ihop och samtidigt kan vi klämma in viktiga saker när jag är ledig. Slippa ta ledigt för olika läkarbesök eller ärenden =)

Dagen på jobbet kommer bli bra, det vet jag redan nu. Härliga kollegor som inte är energitjuvar. Dom är energiskänkare. Deras glada humör smittar av sig och tillsammans gör vi ett bra jobb. Stänger ihop med Pandy och det är som mini julafton. Alltid en massa skratt och bus - i tillåten mängd ;-)
Tänk att det snart är onsdag, höjden på veckan. Sen går det bara neråt och vi har helg igen. Ledig även denna och vi har lite planer. Hoppas på en mysig familjedag ute, är bara regn som sätter stopp för det =)

Vi ska nu ta och börja fixa till oss här hemma. Krypa ur pyjamaser och myskläder. Packa väskor och sedan ska vi sakta börja röra på oss.
Önskar er en härlig och fin dag, även om det är grått och trist ute =)

KRAMAR!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback