Pepparkakssöndag!

Kaffe och Ballerina pepparkaka framför tvn - fint det =) Barnen väljer att sova innan lunch då morgonen startade vid 6.30. Ingen av dom vaknade av egen vilja men så är det ibland. Sovmorgon för oss vuxna är inplanderad i framtiden =D
På söndagar brukar vi bada med Mille men han är lite snorig. Och för att inte förvärra det hela får han stå över idag. Vi brukar alltid få gästspela i en annan grupp för att ta igen förlorad badtid. Hoppas bara att det finns en tid som passar oss =)

Tanken är att snart ta tag i lite städning här hemma. Har även lite tvätt att vika och tvätta. Måste även iväg och handla lite, bla fika till ikväll. Då är jag värd för ett litet klädparty =) Bokade in när jag var hos syster i K-holm tidigare under hösten. Och till kvällen kommer det en liten men ack så trevlig skara vänner och familj =) Tyvärr är det några som inte kunnat komma pga jobb. Men men det är svårt att hitta en tid som passar alla.
Kommer inte att göra mig till och baka något större, två enkla pajer och vaniljsås räcker. Oftast blir det mängder över då alla bara tar en liiiiten bit =) Vet själv hur man är, inte vill man vara en moffare. Eller jo hos vissa är jag det ;-)
Ser fram emot kvällen, det blir en bra avslutning på veckan och en bra början på nästa!

Kanske skulle ta och resa mig ur soffan. Hålla tummarna för att dom otäcka fläckarna på duken gick bort och sedan lassa in ett nytt berg med tvätt i maskinen. Skönt att inte behöva göra ALLT efter lunchen =)
Tar mig först en kopp kaffe till och sedan kör jag igång. Låter som en mycket bättre ide!

KRAM på er!


Kommentarer
sofie säger:

jag kan ta en stooor bit om du vill =)

ikväll ses vi igen, gillas!

puss

2011-11-20 | 12:51:15
Anna Forsberg säger:

Huuua vad väckte barnen:/

2011-11-20 | 14:49:28
Bloggadress: http://stkorsgatan10.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback